Czerwiec 2022r.

Rejestracje w całej grupie nowych przyczep i naczep wszystkich rodzajów, w ostatnim miesiącu osiągnęły łącznie 8 596 szt. i były mniejsze niż przed rokiem (-18,2%). Tempo zmiany rok do roku w zagregowanej grupie po dwóch początkowych miesiącach stabilizacji (styczeń +2,8%, luty 11%) przechyliło się w marcu do zdecydowanego spadku (-12,1%), który utrzymał się w kolejnych miesiącach: kwietniu (-16,3%), maju (-18,6%) i czerwcu. Mimo spadku wynik czerwca był drugim najwyższym rezultatem dla analogicznego miesiąca po rekordowym czerwcu w 2021r. (10 506 szt.).

Rynek naczep , które stanowią drugą zasadniczą siłę w zagregowanej grupie, skurczył się czwarty miesiąc z rzędu (-13,8%) po hamowaniu w marcu (-24,1%), kwietniu (-21,4%) i maju (-7,4%). Wcześniej w tej części rynku odnotowaliśmy 17 miesięcy nieprzerwanego wzrostu. W czerwcu br. zarejestrowano 2 168 szt.

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t w czerwcu 2022r. rejestracje osiągnęły 2 423 szt. przy spadku o 10,1% r/r. Rynek hamuje czwarty miesiąc z rzędu po 17 wcześniejszych miesiącach wzrostu trwającego od maja 2020r do lutego 2022r. Mimo to ostatni rezultat jest drugim najwyższym rezultatem czerwca, po rekordowym czerwcu 2021 kiedy zarejestrowano 2 694 szt.

W grupie przyczep (1 393 szt.; +9,6%) oprócz zabudów skrzyniowych (799 szt.; -4%), które miały tu 57% udział o 9,8 pkt. proc. niższy niż rok wcześniej, popularne były też i nadwozia wymienne 129 szt. 9% udz. przyczepy kłonicowe 119 szt. (8% udz.)

Od początku 2022 r. zarejestrowano łącznie 50 314 przyczep i naczep wszystkich rodzajów i jest to wynik niższy o -12,4% niż rok wcześniej (-7 147 szt.). Rejestracje przyczep zmniejszyły się o -13,4% do poziomu 37 587 szt. (-5 795 szt.). Wśród naczep rezultat zmniejszył się o -9,6% do poziomu 12 727 szt. (-1 352 szt.)

Więcej informacji w raportach poniżej:

Metoda sortowania: