Dane GUS pokazują wyraźne różnice w trendach pomiędzy poszczególnymi segmentami rynku motoryzacyjnego.
SAMOCHODY OSOBOWE (bez elektrycznych)
zmiana r/r: wrzesień –3,9% ; styczeń–wrzesień –58,0%
We wrześniu 2025 r. w Polsce wyprodukowano 9,8 tys. samochodów osobowych
, co oznacza spadek o –3,9% r/r
 (10,2 tys. w wrześniu 2024 r.).
W okresie styczeń–wrzesień 2025 r.
 produkcja wyniosła 75,5 tys. szt.
, czyli aż –58,0% mniej niż rok wcześniej
 (179,5 tys. w analogicznym okresie 2024 r.).
Segment samochodów osobowych wciąż znajduje się w bardzo trudnej sytuacji – wolumen produkcji utrzymuje się na rekordowo niskim poziomie, nienotowanym od początku XXI wieku.
SAMOCHODY CIĘŻAROWE I CIĄGNIKI DO NACZEP
zmiana r/r: wrzesień –4,4% ; styczeń–wrzesień –9,7%
We wrześniu 2025 r. w Polsce wyprodukowano 29,2 tys. samochodów ciężarowych i ciągników
, co oznacza spadek o –4,4% r/r
 (30,5 tys. w wrześniu 2024 r.).
W okresie styczeń–wrzesień 2025 r.
 produkcja wyniosła 232,0 tys. szt.
, czyli o –9,7% mniej niż rok wcześniej
 (256,9 tys. szt. w tym samym okresie 2024 r.).
Mimo utrzymującej się korekty, segment ciężarówek pozostaje jednym z filarów polskiego przemysłu motoryzacyjnego
, utrzymując wysokie wolumeny produkcji i stabilną pozycję w strukturze eksportu branży.
POJAZDY DO TRANSPORTU PUBLICZNEGO (autobusy)
zmiana r/r: wrzesień -1,1% ; styczeń–wrzesień –0,6%
We wrześniu 2025 r. w Polsce wyprodukowano 526 pojazdów do transportu publicznego
, co oznacza nieznaczny spadek o –1,1% r/r
 (532 szt. we wrześniu 2024 r.).
W okresie styczeń–wrzesień 2025 r.
 łączna produkcja wyniosła 4 596 sztuk
, czyli o –0,6% mniej niż rok wcześniej
 (4 622 szt. w analogicznym okresie 2024 r.).
Mimo lekkiego spadku, segment autobusów utrzymuje stabilny poziom produkcji
, a Polska pozostaje jednym z liderów europejskiego rynku autobusowego
. Wyniki miesięczne pozostają zmienne, co odzwierciedla specyfikę zamówień realizowanych dla krajowych i zagranicznych odbiorców.
SILNIKI DO POJAZDÓW MECHANICZNYCH
zmiana r/r: wrzesień +10,4% ; styczeń–wrzesień –4,8%
We wrześniu 2025 r. w Polsce wyprodukowano 209 tys. silników spalinowych
, co oznacza wzrost o –10,4% r/r
.
Od stycznia do września 2025 r. łączna produkcja wyniosła 1,64 mln szt.
, czyli –4,8% mniej niż rok wcześniej
.
- Silniki wysokoprężne (diesla)
Wrzesień: 200 tys. szt. (+10,4% r/r)
Styczeń–wrzesień: 1,56 mln szt. (–4,7% r/r)
Wrzesień: 9 tys. szt. (+10,6% r/r)
Styczeń–wrzesień: 82 tys. szt. (–6,1% r/r)
Aby zapoznać się z  zestawieniami <<kliknij 
tutaj>>