02_2017 Dobroczynność po polsku

Polacy mają częściej skłonności do deklarowania opinii o wydźwięku altruistycznym. Czy płyną z tego wnioski dla przedsiębiorców?

Okres przedświąteczny i początek roku obfitują w różnego rodzaju akcje charytatywne, takie jak  Świąteczna Zbiórka Żywności, Szlachetna Paczka, czy Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Zaangażowanie biznesu w akcje charytatywne, pod warunkiem umiejętnego dobrania partnera i wiarygodności w działaniach, może przynieść nieocenione korzyści dla przedsiębiorcy, zarówno w zakresie budowania wizerunku firmy wewnątrz organizacji, czyli wśród swoich pracowników, kształtowania wizerunku w oczach społeczności lokalnych oraz szeroko rozumianym CSR. Już nie tylko spółki giełdowe, duże przedsiębiorstwa, ale nawet lokalni dealerzy samochodów wspierają istniejące organizacje charytatywne lub podejmują własne inicjatywy bądź zakładają swoje fundacje, rozumiejąc benefity tych działań. Podobnie jak w latach poprzednich, w ramach Kantar Public zapytaliśmy Polaków o to, jakie organizacje dobroczynne znają oraz o stosunek do pomagania innym ludziom. Być może te informacje pomogą Państwa działom PR zaplanować efektywne działania w najbliższym czasie.