Aktualności

EKG Katowice 2023

Europejski Kongres Gospodarczy właśnie się rozpoczął. Jest miejscem wielu ciekawych dyskusji o energetyce i przyszłości transportu z udziałem kluczowych ekspertów z branży.

W jutrzejszych panelach weźmie udział Jakub Faryś  Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego

  • o godz. 9:30 obędzie się debata pt. "Motoryzacja bez spalin" . Biorąc pod uwagę skład panelu można spodziewać się bardzo ożywionej i interesującej dyskusji o przyszłości motoryzacji w Europie w świetle ostatnich zmian legislacyjnych. Paneliści:  Tomasz Bęben, Adam Krępa, Mariusz Deląg, Bartosz Kubik, Kasia Sobótka, Piotr Zaremba. Panel poprowadzi Piotr Myszor.
  • o godz. 11:30 odbędzie się panel pt. "Regulacje w międzynarodowym handlu i ekspansji" moderowany przez Sławomira Czajkę. Wezmą w nim znani eksperci: Artur Bartoszewicz, Janusz Piechociński, Marek Wąsiński, Kamil Sobolewski, Łukasz Grabowski, Łukasz  Śmigasiewicz. Będą oni dyskutować o polityce UE w zakresie regulacji celnych, umowach o wolnym handlu, ochronie środowiska oraz ochronie rynku na świecie i w Europie. Poruszą też kwestię regulacji, które mogą ułatwić przepływ strategicznych surowców i komponentów.

ZAPRASZAMY!!!

BRIEFING Prasowy ON-LINE_NAGRANIE

Zapraszamy do obejrzenia nagrania z BRIEFINGU PRASOWEGO:
Podczas spotkania Jakub Faryś - Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego opowiedział między innymi 

  • Co oznacza zeroemisyjna mobilność dla sektora motoryzacyjnego i kierowców? Kto o niej decyduje?
  • Jak decyzje organów UE przełożą się na rzeczywistość motoryzacyjną w Polsce i Europie?
  • Co oznacza pierwszy dobry kwartał 2023 roku w branży motoryzacyjnej na tle wyników roku 2022?
  • Jak w praktyce wygląda proces stanowienia prawa o transformacji na zeroemisyjne napędy?

LINK do nagrania: https://www.youtube.com/watch?v=2tWiqW5DZkI

Rejestracje autobusów - MARZEC 2023r.

Nowe autobusy   Luty (+6,1r/r);  Styczeń - Luty (-19,7%)

W marcu 2023 r. w Polce zarejestrowano 144 fabrycznie nowych autobusów, czyli o 11 sztuk więcej niż przed rokiem (+8,3% r/r) i zdecydowanie więcej niż w lutym br. (+57 szt.), kiedy polscy przewoźnicy zakupili zaledwie 87 takie pojazdy (+65,5% m/m).
Razem od początku roku daje to skumulowany rezultat 295 szt. (-24 szt. / -7,5% r/r).
Zapraszamy do zapoznania się z opracowaniem nt. pierwszych rejestracji autobusów nowych i używanych w Polsce w  MARCU 2023 roku . Analizę przygotował na podstawie Centralnej Ewidencji Pojazdów, zespół PZPM we współpracy z firmą JMK - analizy rynku autobusów.

Informacja prasowa i zestawienia Tutaj »

Dane cząstkowe 20 dni kwietnia 2023 rejestracje nowych samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i jednośladów

Po 20 dniach kwietnia br. liczba rejestracji samochodów osobowych oraz ciężkich ciężarowych zwiększyła się natomiast lekkie samochody dostawcze kontynuowały spadki w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. 
W omawianym okresie zarejestrowane zostały 21 373 samochody osobowe  o 2 594 szt.  (+13,8% r/r) więcej niż w w ciągu 20 dni kwietnia 2022r.. Rejestracje lekkich samochodów dostawczych pozostały na minusie, z liczbą rejestracji 2 211szt. (-10,1%). Sprzedaż nowych ciężkich samochodów ciężarowych pow. 3.5t delikatnie zwiększyła się o 3,1%r/r do 1 678 szt. o 51 szt. więcej niż rok wcześniej.
Jednoślady poprawiły swoje rezultaty. Rejestracje motocykli zanotowały dwucyfrowy wzrost +27,4% r/r natomiast skutery pozostały na lekkim minusie -1,1% r/r.

W ciągu pierwszych 20 dni kwietnia zarejestrowano:
21 373 sam. osobowych: +13,8% r/r
  2 211 lekkich sam. dostawczych LCV: -10,1% r/r
1 678 sam. ciężarowych pow. 3.5t: +3,1% r/r

Jednoślady:
2 363 motocykle:     +27,4% r/r
745  motorowery:    -1,1% r/r

Analizy przygotował zespół Analiz i Statystyki PZPM na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów Po więcej kliknij tutaj

19.04.2023 Konferencja Prasowa

Wczoraj w siedzibie PZPM miała miejsce konferencja prasowa, podczas której odbyła się prezentacja raportu „Napędzamy polską przyszłość - perspektywy elektryfikacji samochodów dostawczych i ciężarowych w Polsce” przygotowanego przez Fundację Promocji Pojazdów Elektrycznych w ramach Koalicji. W konferencji wziął udział Minister Ireneusz Zyska pełnomocnik rządu ds. rozwoju OZE w MKiŚ oraz eksperci działający na rzecz koalicji Marcin Korolec FPPE, Jakub Faryś, Michał Wekiera, Krzysztof Burda oraz przedstawiciele biznesu i mediów. Raport stanowi kompendium wiedzy na temat potrzeb w zakresie infrastruktury związanej z elektryfikacją towarowego transportu drogowego w Polsce. Minister Zyska zwrócił uwagę na potencjał firm transportowych w Polsce, które obsługują 30% europejskich przewozów drogowych, w sektorze pracuje prawie 750 tys. osób.

FleetOnLine - NAGRANIE

Zapraszamy do obejrzenia nagrania z ostatniego #FleetOnLine, w czasie którego - Jakub Faryś - Prezes PZPM podsumował I kwartał 2023 roku.

PZPM - ACEA - Rejestracje samochodów osobowych wg rodzaju paliwa w marcu 2023r.

+28,8% w marcu 2023 r.,  udział elektrycznych bateryjnych: 13,9% w rynku

W marcu 2023 roku rynek samochodowy UE odnotował znaczący, 28,8% wzrost rejestracji samochodów osobowych, przebijając poziom ponad miliona sztuk (1 087 939). Wszystkie największe rynki unijne odnotowały w ubiegłym miesiącu dwucyfrowy wzrost, z Hiszpanią (66,1%) i Włochami (40,7%) na czele.

Po więcej kliknij tutaj  »

Licznik elektromobilności - Marzec 2023

Według danych z końca marca 2023 r., w Polsce było zarejestrowanych łącznie 36 826 osobowych i użytkowych samochodów całkowcie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze trzy miesiące b.r. ich liczba zwiększyła się o 5 500 sztuk, tj. o 84% więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSPA. 

- Program „Mój Elektryk” został oceniony bardzo dobrze przez zdecydowaną większość osób i firm zainteresowanych rozwojem zeroemisyjności. Z całą pewnością dofinasowanie kupna samochodów osobowych, samochodów dostawczych oraz budowy infrastruktury kreuje popyt na napędy zeroemisyjne. Co jest szczególnie warte podkreślenia, z programu mogą korzystać zarówno osoby indywidualne jak i firmy. Wydaje się jednak, że nadszedł czas, by wyciągnąć wnioski z zebranych doświadczeń i lekko go zmodyfikować. Jedną z kluczowych zmian powinno być wdrożenie w Polsce pilotażowego programu dopłat do ciężkich samochodów ciężarowych. Warto również podnieść limit ceny pojazdu, który może zostać objęty dotacją oraz objąć dopłatami motocykle elektryczne kupowane przez osoby fizyczne - mówi Jakub Faryś , Prezes PZPM.

Wszystkie edycje dostępne są w zakładce Rynek Motoryzacyjny. Informacja prasowa  kliknij tutaj »