Luty 2023 r.

W lutym 2023 r. w Polce zarejestrowano 87 fabrycznie nowych autobusów, czyli o 5 sztuk więcej niż przed rokiem (+6,1% r/r) i zdecydowanie więcej niż w styczniu br., kiedy polscy przewoźnicy zakupili zaledwie 64 takie pojazdy (+35,9% m/m).

Razem od początku roku daje to skumulowany rezultat 151 szt. (-37 szt. / - 19,7% r/r). Tym samym, polski rynek cały czas charakteryzuje się chwiejną koniunkturą, czyli to co mogliśmy obserwować w zeszłym roku: od okresów z gwałtownym przyspieszeniem sprzedaży (jak w październiku i listopadzie, gdzie mieliśmy odpowiednio +20 szt. / +28,2% r/r i +21 szt. / +23,9%r/r) po serię spadków, jak w czerwcu (-42 szt. / -27,8% r/r), lipcu (-73 szt. / -47,7% r/r), czy sierpniu (-71 szt. / -49,7% r/r). Mocno pofalowana w roku 2022 krzywa sprzedaży, z licznymi wzlotami i upadkami, pokazuje też jak długą i trudną drogę musi przebyć autobusowy rynek, aby wrócić do normalnej sytuacji.

Więcej w tabelach poniżej oraz w zakładce pojazdy użytkowe.

Metoda sortowania: