„Biegnij z pierwszą pomocą. Nie bój się ratować”

BMW Group Polska prowadzi akcję na rzecz przełamywania strachu przed udzielaniem pierwszej pomocy.

Obawa przed nieumiejętnym udzieleniem pomocy czy nawet skrzywdzeniem poszkodowanego, strach przed bliskim kontaktem z obcą osobą – konieczność pokonania takich barier towarzyszy świadkom wypadków. Tymczasem najgorszy scenariusz w sytuacji zagrożenia życia to bezczynność. Dlatego BMW Group Polska oraz Pokojowy Patrol, czyli wolontariusze działający przy Fundacji WOŚP, rozpoczęli kampanię pod hasłem „Biegnij z pierwszą pomocą. Nie bój się ratować”. Jej celem jest przełamywanie strachu przed udzielaniem pierwszej pomocy.

„Od wielu lat współpracujemy z BMW, żeby jeszcze lepiej wśród wszystkich Polaków promować naukę pierwszej pomocy. Naszym wspólnym celem jest oswojenie ludzi z tematem resuscytacji krążeniowo-oddechowej (wdechy ratownicze i uciśnięcia klatki piersiowej) i pokazanie, że są to naprawdę bardzo proste czynności, które mogą uratować życie. Zainteresowanie ze strony uczestników wydarzeń organizowanych przez BMW pokazuje, że warto o pierwszej pomocy jak najczęściej mówić – komentuje Jurek Owsiak kierujący fundacją WOŚP.

Kampania „Biegnij z pierwszą pomocą. Nie bój się ratować” jest kolejnym elementem rozpoczętej w 2012 współpracy BMW Group Polska oraz Pokojowego Patrolu i Fundacji WOŚP, której celem jest edukacja w zakresie pierwszej pomocy. W jej ramach instruktorzy Pokojowego Patrolu przeszkolili dotychczas już ponad 1500 osób. BMW serii 2 Active Tourer zostało natomiast samochodem ratowniczym instruktorów Pokojowego Patrolu. Auto otrzymało dodatkowe wyposażenie w postaci urządzeń potrzebnych do udzielania pierwszej pomocy, a także wykorzystywanych podczas szkoleń. Samochód BMW jest obecny także na wszystkich imprezach masowych, na których ratownicy i wolontariusze organizacji wspierają służby medyczne. Przykładem może być jeden z największych festiwali muzycznych w Europie – Przystanek Woodstock.