Sierpień 2025

Licznik Elektromobilności: 75-procentowy wzrost rejestracji „elektryków” rok do roku

Według danych z końca sierpnia 2025 r. w Polsce było zarejestrowane łącznie 107 242 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez osiem miesięcy b.r. ich liczba zwiększyła się o 27 216  szt., czyli o 74% więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. 

Pod koniec sierpnia 2025 r. po polskich drogach jeździło 193 301 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Flota w pełni elektrycznych, osobowych aut (BEV, ang. battery electric vehicles) liczyła 97 575 szt., a park hybryd typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 95 726 szt. Liczba samochodów dostawczych i ciężarowych z napędem elektrycznym wynosiła 9 853 szt. Stale rośnie flota elektrycznych motorowerów i motocykli, która na koniec sierpnia składała się z 26 629 szt., jak również liczba osobowych i dostawczych aut hybrydowych, która powiększyła się do 1 169 159 szt. Pod koniec ubiegłego miesiąca park autobusów zeroemisyjnych w Polsce wzrósł do 1 633 szt. (z czego pojazdy całkowicie elektryczne stanowiły 1525 szt., zaś wodorowe – 108 szt.).  

Równolegle do floty pojazdów z napędem elektrycznym rozwija się infrastruktura ładowania. Pod koniec sierpnia 2025 r. w Polsce funkcjonowało 10 941 ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych. 34% z nich stanowiły szybkie punkty ładowania prądem stałym (DC), a 66% – wolne punkty prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.  

-Sierpień 2025 roku to miesiąc, w którym w Polsce zbliżyliśmy się do 200 tysięcy szt. zarejestrowanych samochodów bateryjnych i hybryd plug-in. Tak dobre wyniki sprzedaży, jak już sygnalizowaliśmy, są efektem bardzo atrakcyjnej oferty, która wynika m.in. z obowiązku osiągnięcia przez producentów ograniczenia poziomu emisji CO2 oraz dopłat z programu „NaszEauto”. Program ma kolosalne znaczenie dla rejestracji samochodów bateryjnych, a obecnie trwają konsultacje nad zmianą zasad przyznawania dofinansowania. Choć zapewne program ulegnie zmianie, to wszystko wskazuje na to, że ostatecznie obejmie on dopłaty do pojazdów dostawczych i że zostanie przedłużony okres jego działania. Niepokoi natomiast, że zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Klimatu i Środowiska, może to być ostatni program wspierający sprzedaż samochodów bateryjnych, a według opinii ekspertów po zakończeniu programu możemy się spodziewać spadku ich rejestracji  – mówi Jakub Faryś , Prezes PZPM.

Metoda sortowania: