Konferencja Franczyzobiorców Euromaster Polska - RAZEM TWORZYMY PRZEWAGĘ

W dniach 22-23 maja Euromaster Polska wraz z zaproszonymi gośćmi: właścicielami serwisów zrzeszonych w sieci, dyrekcją Michelin, oraz ekspertami branży motoryzacyjnej uczestniczyli w Konferencji Franczyzobiorców Euromaster.
Spotkanie odbyło się z pod hasłem RAZEM TWORZYMY PRZEWAGĘ rynkową.
Tegoroczne spotkanie miało charakter biznesowy. W pierwszej części konferencji uczestnicy wysłuchali prezentacji dotyczącej trendów rynkowych w branży motoryzacyjnej poprowadzonej przez Jakuba Farysia, Prezesa Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Następnie, podczas dyskusji moderowanej przez Tomasza Nastaja, Prezesa Zarządu Euromaster Polska, zaproszeni eksperci: wspomniany już Jakub Faryś, Piotr Sarnecki, Dyrektor Generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, Philippe Videau, Globalny Dyrektor Franczyzy w Grupie Michelin oraz Dyrektor Marketingu Linii Opon Ciężarowych Michelin opowiadali o trendach i prognozach w odniesieniu do sektora motoryzacji, transportu, przemysłu oponiarskiego, a także korzyściach biznesowych wynikających z modelu franczyzowego, który zyskuje na popularności.
Konferencja była okazją do prezentacji aktualnej oferty Michelin i Euromaster dla partnerów biznesowych. Koncept Euromaster wyróżniają nowoczesne rozwiązania digitalowe, na których koncentruje się firma. Franczyzobiorcy coraz częściej doceniają rozwiązania systemowe, takie jak CRM, e-kalendarz, e-booking oraz systemy do zarządzania flotą i narzędzie zwane Euromaster Marketplace Opony, które pozwala porównywać ceny zakupów od wielu dostawców w łatwy sposób i w jednym miejscu.
Nowością przedstawioną podczas tegorocznej konferencji było rozwiązanie zaczerpnięte z działającej już na rynku polskim platformy MOTTORO które redefiniuje proces zakupów części w serwisach. Dzięki obecności Mariusz Pawluk, Prezesa Zarządu Motorro sp. z o.o., uczestnicy konferencji poznali szereg korzyści wynikających z partnerstwa i wdrożenia Euromaster Marketplace SMR. Euromaster Polska jest pierwszą siecią serwisującą opony i pojazdy, która nawiązała tego typu współpracę z Motorro sp. z o.o., co dodatkowo wskazuje na przewagę rynkową” powiedział Tomasz Nastaj, Prezes Zarządu Euromaster Polska.
Podczas spotkania nie zabrakło uroczystej gali z wyróżnieniami dla Franczyzobiorców, którzy osiągnęli najlepsze wyniki biznesowe. Specjalne statuetki za najlepsze wyniki zakupowe Grupy Michelin wręczył Przemysław Żabnicki, Dyrektor Sprzedaży Linii Opon Osobowych i Ciężarowych Michelin. Wieczór uświetnił występ Katarzyny Pakosińskiej.

VI Międzynarodowa Konferencja FORS

Branża recyklingu pojazdów spotkała się w Warszawie na VI Międzynarodowej Konferencji FORS w hotelu InterContinental w Warszawie.
Organizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie FORS – Forum Recyklingu Samochodów.
W Konferencji uczestniczyli liderzy branży, eksperci prawnych, przedstawicieli instytucji UE i innowatorów, aby omówić kluczowe wyzwania i zmiany w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym i recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (ELV).
Jakub Faryś Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego zaprezentował najnowsze dane dotyczące rejestracji pojazdów, struktury parku samochodowego oraz produkcji w Polsce, a także omówił aktualne uwarunkowania prawne obowiązujące w kraju i na poziomie Unii Europejskiej.
Ponadto w programie znalazły się takie zagadnienia jak:
Nowe regulacje unijne dotyczące ELV
Innowacje w demontażu i odzysku materiałów
Zwalczanie szarej strefy i nielegalnego demontażu
Dobre praktyki z Polski i Europy
Konferencja była doskonałą okazją, by wymienić doświadczenia, nawiązać kontakty i współtworzyć przyszłość zrównoważonej motoryzacji w Europie!

UCZ SIĘ - JEDŹ - BAW SIĘ - UTRWALAJ Bezpieczna jazda ku Przyszłości 3.0

„Ucz się - Jedź - Baw się - Utrwalaj” -  kampania ogólnoeuropejska zainicjowana  przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Motocykli (ACEM) i Międzynarodową Federację Motocyklową (FIM) , której celem jest zachęcenie początkujących i doświadczonych motocyklistów do udziału w zaawansowanych dobrowolnych szkoleniach motocyklowych.

Dobrowolne doszkalanie już po uzyskaniu prawa jazdy jest krokiem w kierunku bezpieczniejszej jazdy bo wyposaża motocyklistów w znacznie szerszą wiedzę, nowe umiejętności i doświadczenia. Dzięki tej inicjatywie ACEM i FIM chcą zainspirować europejskich motocyklistów do podjęcia kolejnego kroku w ich podróży poprzez zapisanie się do certyfikowanych programów szkoleniowych, które zapewnią większej liczbie motocyklistów dostęp do zaawansowanych narzędzi i wiedzy, aby mogli bezpiecznie i odpowiedzialnie cieszyć się jazdą motocyklem.

Dla milionów ludzi w całej Europie motocykle nadal są kluczowym narzędziem mobilności i rekreacji, dlatego też poprawa bezpieczeństwa kierowców pozostaje najwyższym priorytetem. Badania pokazują, że to czynniki ludzkie odgrywają decydującą rolę w wypadkach motocyklowych, potwierdzając konieczność doszkalania i doskonalenia umiejętności przez całe życie.

Kampania opiera się na sukcesie Europejskiego Znaku Jakości Szkoleń Motocyklowych, inicjatywie promującej wysokiej jakości szkolenia po uzyskaniu prawa jazdy w całej Europie.

Cele kampanii:

Podnoszenie świadomości: Wspólnie dążymy do promowania wartości dobrowolnych szkoleń motocyklowych jako istotnego kroku w kierunku bezpieczniejszej jazdy.

Inspirowanie motocyklistów do podjęcia kolejnego kroku w ich podróży poprzez zapisanie się na wysokiej jakości programy szkoleniowe.

Czas trwania kampanii: 15 kwietnia - 15 września

Zwiększając zasięg akcji, możemy zapewnić większej liczbie motocyklistów dostęp do narzędzi i wiedzy potrzebnej do bezpiecznej i odpowiedzialnej jazdy.

Zachęcamy Państwa do przyłączenia się do kampanii i organizacji szkoleń w ramach akcji.

EU INDUSTRY DAYS 2025_5-6 czerwca 2025

Zapraszamy na Dni Przemysłu UE - 2025, które odbędą się w dniach 5-6 czerwca 2025 r. w Rzeszowie, przy wsparciu Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Jest to jedno z flagowych wydarzeń polskiej prezydencji w Radzie UE, skupiające się na kluczowych dyskusjach na temat polityki przemysłowej, łączące liderów przemysłu i zwiększające bazę wiedzy europejskiego przemysłu.

Oprócz głównego programu, wydarzenie będzie obejmowało kilka równoległych sesji, wystawę prezentującą innowacje UE oraz kącik spotkań z ekspertami, w którym uczestnicy będą mogli uzyskać dostosowane informacje na temat inicjatyw UE wspierających przemysł. Dzięki dedykowanej strefie matchmakingowej uczestnicy będą mogli również znaleźć partnerów i odblokować nowe możliwości biznesowe i współpracy.

Szczególnie zapraszamy Państwa na panel z udziałem Prezesa Jakuba Farysia pt."„Przyszłość europejskiego przemysłu motoryzacyjnego - zapewnienie konkurencyjności, miejsc pracy, wzrostu i innowacji w UE”

Podczas sesji panelowej uczestnicy będą dyskutować o sytuacji przemysłu motoryzacyjnego w dobie przechodzenia na napędy bezemisyjne. W tym kontekście zostanie poruszony temat wpływu „przeregulowania” branży, oraz krótka analiza rynku - w zakresie tego, jakich pojazdów oczekują i potrzebują klienci oraz jakie działania należy podjąć, aby odmłodzić park samochodowy. Przybliżone również zostanie znaczenie transportu ciężkiego i jego wyzwania w świetle przejścia na napędy bezemisyjne. Omówione zostaną również kwestie związane z utrzymaniem konkurencyjności europejskich zakładów motoryzacyjnych - rosnące koszty produkcji i potrzeba zielonej energii, utrzymanie zatrudnienia oraz wpływ importu z Chin i USA. Eksperci odpowiedzą na pytanie, jak przyciągnąć nowe inwestycje i utrzymać zakłady już obecne w Europie.

Link do rejestracji: https://eu-industry-days.ec.europa.eu/index_en?prefLang=pl

Emisje CO2: PE za elastycznością w realizacji celów CO2

Dzisiaj, 8 maja, Parlament zaakceptował zmiany w rozporządzeniu dot. norm emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych.

Przy 458 głosach za, 101 przeciw, przy 14 wstrzymujących się, posłowie poparli wniosek Komisji Europejskiej, w celu wsparcia europejskiego sektora motoryzacyjnego, w obliczu szybkich zmian technologicznych i rosnącej konkurencji.

Proponowana zmiana daje producentom możliwość wypełnienia swoich zobowiązań na lata 2025, 2026 i 2027 poprzez uśrednienie ich wyników w okresie trzyletnim, a nie w każdym roku z osobna. Takie podejście pozwoli zrównoważyć nadwyżki rocznych emisji poprzez osiągnięcie lepszych wyników w kolejnych latach.

Obecne przepisy określają roczne cele, obejmujące pięcioletnie okresy, w zakresie redukcji średnich emisji CO2 z nowych samochodów osobowych i dostawczych w całej flocie UE. Od 2025 r. roczny cel redukcji emisji CO2 o 15% w porównaniu z wartościami z 2021 r. będzie obowiązywał w okresie 2025-2029.

Kolejne kroki

Aby przyspieszyć przyjęcie ustawy, Parlament zgodził się we wtorek na rozpatrzenie jej w trybie pilnym. Aby wejść w życie, projekt ustawy wymaga teraz formalnego zatwierdzenia przez Radę, która zatwierdziła ten sam tekst 7 maja 2025 r.

Kontekst

Wniosek jest częścią planu działania Komisji na rzecz przemysłu dla europejskiego sektora motoryzacyjnego, ogłoszonego 5 marca 2025 roku. Jest on następstwem strategicznego dialogu na temat przyszłości przemysłu motoryzacyjnego, zainicjowanego przez przewodniczącą Komisji Ursulę von der Leyen 30 stycznia 2025 r., który obejmował otwarte konsultacje publiczne i dyskusje z przedstawicielami przemysłu oraz innymi zainteresowanymi stronami w celu sprostania najpilniejszym wyzwaniom stojącym przed tym sektorem.

Produkcja pojazdów samochodowych i silników do pojazdów mechanicznych w Polsce na podstawie danych GUS - MARZEC 2025

Dane o produkcji pojazdów opublikowae przez GUS w marcu 2025 r. pokazują wyraźne zróżnicowanie w dynamice segmentów branży motoryzacyjnej:

SAMOCHODY OSOBOWE
zmiana r/r:  marzec  -51,4% ; styczeń - marzec: -69,9%

SAMOCHODY CIĘŻAROWE I CIĄGNIKI ROLNICZE DO CIĄGNIĘCIA NACZEP
zmiana r/r:  marzec -2,0% r/r;   styczeń-marzec: -16,9%
POJAZDY DO TRANSPORTU PUBLICZNEGO
zmiana r/r:  marzec  -23,3% r/r;   styczeń-marzec: -27,8%

SILNIKI DO POJAZDÓW MECHANICZNYCH
zmiana r/r:  marzec  -5,9% r/r;   styczeń-marzec: -13,0%

Aby zapoznać się z  zestawieniami <<kliknij tutaj>>

PZPM / AUTO ŚWIAT "Konkurs Tytani OTOMOTO"

Podczas uroczystej Gali rozdania nagród w Konkursie Tytani Biznesu redaktor Piotr Kozłowski z Auto Świat przeprowadza rozmowę z Jakubem Farysiem - Prezesem Polskiego Związku Motoryzacyjnego.
Wydarzenie jest również doskonałą okazją do świętowania XX-lecia platformy OTOMOTO.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania!

PZPM / AUTO ŚWIAT "Konkurs Tytani OTOMOTO"

Podczas uroczystej Gali rozdania nagród w Konkursie Tytani Biznesu redaktor Piotr Kozłowski z Auto Świat przeprowadza rozmowę z Jakubem Farysiem - Prezesem Polskiego Związku Motoryzacyjnego.
Wydarzenie jest również doskonałą okazją do świętowania XX-lecia platformy OTOMOTO.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania!

PZPM / AUTO ŚWIAT

Jakub Faryś - Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, Agnieszka Czajka - General Manager OtoMoto oraz Maciej Mazur PSNM byli gośćmi Redaktora Piotra Szypulskiego z Auto Świat
Zaproszeni eksperci opowiedzieli o tym, co wydarzyło się w motoryzacji w 2024 roku i jakie są perspektywy na rok bieżący w Polsce i w całej Europie.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania!

Raport kwartalny PZPM i KPMG „Branża motoryzacyjna” Edycja Q1/2025

PZPM/KPMG - Stabilna liczba rejestracji samochodów osobowych w pierwszym kwartale 2025 roku – podsumowanie branży motoryzacyjnej w 2024 roku_ Edycja Q1/2025

Dane z pierwszego kwartału 2025 wskazują na utrzymujące się zainteresowanie nowymi pojazdami – szczególnie wśród klientów indywidualnych oraz w segmencie aut z napędami alternatywnymi. Z najnowszego raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz KPMG w Polsce  wynika, że w okresie od stycznia do marca zarejestrowano w Polsce 142 tys. nowych samochodów osobowych. To o 2,5% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wyraźnie rośnie udział klientów indywidualnych – w pierwszym kwartale nabyli oni o 11% więcej pojazdów niż w analogicznym okresie 2024 roku.

Dynamicznie rozwija się również segment samochodów z napędami alternatywnymi. W pierwszych trzech miesiącach roku zarejestrowano około 84 tys. takich aut – to wzrost o blisko 15% r/r.

Raport kwartalny PZPM i KPMG „Branża motoryzacyjna” Edycja Q4/2024

PZPM/KPMG - Klienci indywidualni zarejestrowali o 1/3 więcej samochodów osobowych – podsumowanie branży motoryzacyjnej w 2024 roku_ Edycja Q4/2024

W 2024 roku w Polsce zarejestrowano 551,6 tys. nowych samochodów osobowych (wzrost o 16% r/r). Szczególnie dynamicznie rosła liczba rejestracji wśród klientów indywidualnych, którzy nabyli o 34% więcej pojazdów niż w 2023 roku. Rośnie także popularność pojazdów z napędami alternatywnymi – w ciągu całego 2024 roku zarejestrowano ich 280 tys., co oznacza wzrost o 27% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku – wynika z raportu KPMG w Polsce i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego pt. „Branża motoryzacyjna. Podsumowanie danych za 2024 rok”.

W całym 2024 roku zarejestrowano 551,6 tys. samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 16% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Klienci instytucjonalni zarejestrowali w tym czasie 376,4 tys. pojazdów, czyli o 9,3% więcej rok do roku. Natomiast klienci indywidualni nabyli 175 tys. nowych pojazdów osobowych, czyli aż o 34% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku.|
W 2024 roku wrosła także liczba rejestracji samochodów marek premium, których zarejestrowano 139 tys. sztuk, co oznacza wzrost o blisko 20% r/r. W tym samym czasie zarejestrowano 344 tys. sztuk aut marek popularnych (+12% r/r).

Dynamiczny wzrost rejestracji pojazdów z napędami alternatywnymi
W 2024 roku w Polsce zarejestrowano 280 tys. samochodów osobowych z napędami alternatywnymi, czyli o 27% więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku.

Znaczny spadek liczby rejestracji samochodów ciężarowych i przyczep
Rynek pojazdów ciężarowych w 2024 roku odnotował znaczący spadek. Zarejestrowano 28 tys. nowych rejestracji tego typu pojazdów (-21% r/r). Podobna tendencja widoczna jest w przypadku przyczep i naczep – liczba rejestracji wyniosła 17,7 tys., czyli o 31,4% mniej niż w 2023 roku.

Jednocześnie wzrosty odnotował segment jednośladów. W 2024 roku zarejestrowano 39,8 tys. motocykli, co stanowi wzrost o 43,4% r/r. Również rynek motorowerów prezentuje się pozytywnie, z wolumenem rejestracji osiągającym 13,7 tys. nowych motorowerów (wzrost o 27% r/r).

Rocznik PZPM - Raport branży motoryzacyjnej 2024/2025

Wspólnie z naszymi Partnerami – z przyjemnością oddajemy w Państwa ręce najnowsze wydanie Raportu PZPM -Branża Motoryzacyjna 2024/2025. Tradycyjnie Raport podsumowuje najważniejsze obszary polskiej i europejskiej motoryzacji i jej otoczenia oraz wskazuje na trendy, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć w nadchodzącym roku.

Już we wstępie Jakub Faryś , Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego stawia fundamentalne pytanie - W którą stronę zmierza polityka Unii Europejskiej i czy w nadchodzącym roku, europejskim producentom uda się zmniejszyć emisje dwutlenku węgla, rejestrowanej w Unii Europejskiej floty o 15 proc. jako jeden z kolejnych etapów na drodze do osiągnięcia założeń Green Deal i Fit For 55 - całkowitej redukcji emisji CO2 z samochodów osobowych i dostawczych od 2035 r. Czy i jak Komisja oraz Parlament Europejski zareagują na tę sytuację?  Pytanie to jest również zasadne w kontekście polskiej prezydencji w UE rozpoczynającej się 1 stycznia 2025 roku.

Blisko 300 stronicowy Raport stanowi kompendium wiedzy na temat parku, rejestracji i produkcji samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusów, jednośladów oraz przyczep i naczep. Przedstawia aktualną sytuację branż ściśle powiązanych z motoryzacją m.in.: rynku flot i paliw, transportu, logistyki, infrastruktury, produkcji opon czy ubezpieczeń.

Jak zwykle znaczną część Raportu poświęcamy pogłębionym analizom makroekonomicznym dotyczącym otoczenia prawno-regulacyjnego sektora motoryzacyjnego, podatków, pomocy publicznej i jej roli w polskiej i europejskiej gospodarce.

Serdecznie zapraszamy do lektury!