Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Stowarzyszenie Polska Grupa Caravaningowa rozpoczynają współpracę

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego jest największą polską organizacją zrzeszającą producentów pojazdów, przedstawicieli oficjalnych importerów pojazdów samochodowych, motocykli, motorowerów a także producentów nadwozi, przyczep, naczep oraz części i podzespołów do pierwszego montażu. Blisko 30 letnia aktywność organizacji przekłada się głównie na działania legislacyjne oraz prezentowanie stanowisk branży na poziomie rządu i parlamentu, organów UE i kluczowych europejskich organizacji branżowych. PZPM jest także autorem cyklicznych opracowań dotyczących rynku - w tym analiz i informacji statystycznych, które są przygotowywane m.in. na podstawie informacji z Centralnej Ewidencji Pojazdów. Stowarzyszenie Polska Grupa Caravaningowa powstało w odpowiedzi na potrzeby rosnącej liczby firm z branży caravaningowej i jej otoczenia - dealerów pojazdów, producentów pojazdów specjalnych kempingowych, wystawców, przedstawicieli wypożyczalni pojazdów kempingowych.  Organizacja zrzesza obecnie 24 firmy i w swoich działaniach korzystasz z najlepszych wzorów organizacji europejskich, a jej głównym celem jest wspieranie rynku caravaningowego i kempingowego w Polsce. Jednym z kluczowych obszarów współpracy obydwu organizacji będzie opracowywanie dla firm z branży caravaningowej cyklicznych analiz rynkowych i danych statystycznych przygotowywanych przez zespół PZPM na podstawie danych z CEP.  Publikowane kwartalnie jako informacje prasowe będą rzetelnym źródłem informacji o rejestracjach przyczep kempingowych i kamperów w Polsce.  Równie istotne będzie także bieżące wsparcie, jakiego PZPM będzie mógł udzielać PGC w zakresie wspólnego reprezentowania interesów branży caravaningowej w bieżących kontaktach z organami administracji publicznej w Polsce i Europie, natomiast SPGC zapewniać będzie specjalistyczne informacje branżowe niezbędne do należytej realizacji powyższych przedsięwzięć.

„Bardzo się cieszę, że Stowarzyszenie Polska Grupa Caravaningowa rozpoczęła współpracę z Polskim Związkiem Przemysłu Motoryzacyjnego. To ważny moment dla obu organizacji nie tylko dlatego, że caravaning w Polsce staje się coraz bardziej popularnym sposobem spędzania wolnego czasu, ale też ze względu na fakt, że rośnie liczba firm, które zajmują się produkcją przyczep i nadwozi do kamperów. Mam nadzieję, że w efekcie tej współpracy wszyscy zainteresowani będą mogli otrzymywać jeszcze lepsze dane statystyczne i analizy dotyczące tej części rynku, a w obszarze legislacyjnym uda się wypracować propozycje regulacji wspierających rozwój tej grupy pojazdów, które będą dostrzegane i wspierane przez odpowiednie organa administracyjne. Dzięki tej współpracy PZPM zyskał także ważnego partnera, dzięki któremu znacząco zwiększył reprezentatywność firm sektora motoryzacyjnego w naszym kraju” -powiedziałJakub Faryś,Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

„Jest nam niezmiernie miło, że z takim entuzjazmem zostaliśmy przyjęci przez największą organizację w branży motoryzacyjnej w Polsce jaką jest Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Mimo, iż zarówno nasza branża caravaningowa jak i sama organizacja są stosunkowo młode, to jesteśmy przekonani, iż specjalistyczna wiedza pozwolą na wniesienie do polskiej motoryzacji wiele dobrego” – powiedział Dariusz Wawrzyniak, prezes Stowarzyszenia. „Tym samym rozpoczynamy kolejny, jestem przekonany, wspaniały etap historii Polskiej Grupy Caravaningowej” dodaje Wawrzyniak.

Metoda sortowania: