Grudzień z niewielkim wzrostem wydatków na reklamę

Pomimo spadków rejestracji nowych pojazdów w grudniu 2022 to wydatki na reklamę w tym miesiącu w kategorii Samochody (osobowe, dostawcze, ciężarowe) były wyższe o 2,6% w porównaniu do grudnia zeszłego roku. Na pierwszej pozycji pozostał Volkswagen Group Polska, który zanotował spadek wydatków o 8,4%. Druga lokata dla BMW Polska z mniejszym zaangażowaniem reklamowym o 26%. Podium zamyka Renault Polska ze wzrostem wydatków aż o ponad 400%.

W rankingu marek liderem została Skoda z wysokim budżetem na model Enyaq iV. Druga pozycja dla Audi z większościowym budżetem dla modelu Audi Grandsphere. Trzecie miejsce zajęło BMW z największym wsparciem dla modelu I7. Czwarte miejsce dla marki Suzuki, a piąte dla marki Hyundai, które wspierały grupę modeli.

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:

Remigiusz Salamon, Key Account Manager, Kantar, Media Division

remigiusz.salamon@kantar.com