11_Efekt ograniczonej podaży - duże zmiany w rankingu reklamodawców.

Największym reklamodawcą we wrześniu tego roku w kategorii Samochody (osobowe, dostawcze, ciężarowe) w tradycyjnych mediach było Renault Polska, który zwiększył wydatki o ponad 44% w stosunku do września 2020 roku. To dość wyjątkowa sytuacja, gdyż zazwyczaj VGP jest największym reklamodawcą w branży bez względu na analizowany okres. Volkswagen Group Polska zmniejszyła zaangażowanie w reklamę o prawie 39%. Na trzeciej pozycji znalazła się Toyota Motor Poland ze spadkiem wydatków o 10,2%. Kolejne miejsce w rankingu top 5 zajęli odpowiednio Hyundai Motor Poland (spadek wydatków o 11,5%) oraz Nissan ze wzrostem wydatków aż o 53,6%.

W rankingu marek na pierwsze miejsce wskoczyła Toyota, która wspierała grupę modeli. Na drugim miejscu uplasował się Hyundai, który niemal cały budżet przeznaczył na model Tucson. Trzecia pozycja dla Nissana z całym budżetem dla modelu Qashqai. Czwarte miejsce dla marki Dacia, która najmocniej wsparła model Duster, a na miejscu piątym uplasowało się Renault na czele z modelem Arkana.

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:

Remigiusz Salamon, Key Account Manager, Kantar, Media Division 

remigiusz.salamon@kantar.com