Wrzesień 2024

Rejestracje nowych samochodów: -6,1% w sierpniu 2024 r; udział elektrycznych bateryjnych -5,8%

We wrześniu 2024 r. rejestracje nowych samochodów w UE nadal utrzymywały się w trendzie spadkowym (-6,1%) z ujemnymi wynikami na trzech z czterech głównych rynków regionu: Francji (-11,1%)  i Włoch (-10,7%),  a rynek niemiecki zmniejszył się o 7%.  Z drugiej strony, Hiszpania odnotowała wyraźne odbicie (+6,3%).

Po dziewięciu miesiącach 2024 r. liczba rejestracji nowych samochodów pozostała stabilna (+0,6%) osiągając blisko 8 mln sztuk. Hiszpania (+4,7%) i Włochy (+2,1%) wypracowały solidne wyniki, podczas gdy rynki: francuski i niemiecki odnotowały spadki (odpowiednio -1,8% i -1%).

REJESTRACJE WEDŁUG RODZAJÓW NAPĘDU

We wrześniu samochody z napędem elektrycznym stanowiły 17,3% rynku samochodowego w UE, co oznacza wzrost z 14,8% w ubiegłym roku, jednak w ujęciu narastającym wolumen rejestracji obniżył się o 5,8%, a łączny udział w rynku spadł do 13,1% z 14% w ubiegłym roku. Liczba rejestracji samochodów hybrydowych typu plug-in we wrześniu również zmniejszyła się o 22,3%.

 

SAMOCHODY ELEKTRYCZNE I HYBRYDOWE

We wrześniu 2024 r. liczba rejestracji samochodów elektrycznych wzrosła o 9,8% do 139 702 sztuk. Wielkość rynku od początku roku pozostaje jednak o 5,8% niższa niż w tym samym okresie ubiegłego roku, a całkowity udział w rynku zmniejszył się do 13,1% z 14%, za sprawą znacznego spadku w Niemczech (-28,6%).

Rejestracje samochodów hybrydowych typu plug-in obniżyły się w ubiegłym miesiącu (-22,3%), przy czym spadki odnotowano na wszystkich głównych rynkach. 

We wrześniu hybrydy plug-in stanowiły 6,8% rynku samochodowego, obniżając się z 8,2% w ubiegłym roku, przy 54 889 sprzedanych egzemplarzach. Liczba rejestracji samochodów hybrydowo-elektrycznych zwiększyła się we wrześniu o 12,5%. Obecnie odpowiadają one za  32,8% rynku, w porównaniu z 27,4% we wrześniu 2023 r., przewyższając tym samym samochody benzynowe.

 

SAMOCHODY Z SILNIKAMI BENZYNOWYMI I DIESLA

We wrześniu 2024 r. sprzedaż samochodów benzynowych zmniejszyła się o 17,9%, przy czym wszystkie cztery kluczowe rynki doświadczyły dwucyfrowych spadków: Francja (-31,9%), Włochy (-23,3%), Niemcy (-15,2%) i Hiszpania (-10.7%). Samochody benzynowe stanowią obecnie 29,8% rynku, wobec 34% w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. 

Rynek samochodów z silnikami wysokoprężnymi odnotował spadek o 23,5%, co przełożyło się na 10,4% udział w rynku we wrześniu. Ogólnie rzecz biorąc, spadki zaobserwowano na dwóch trzecich rynków UE.

Więcej w raportach poniżej>>

Metoda sortowania: