Zaledwie jedna czwarta kierowców zna skrót EV używany w motoryzacji.

Marki motoryzacyjne przy prezentacji nowych modeli coraz częściej odchodzą od tradycyjnych napędów spalinowych na rzecz adaptacji pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Wielość nowych form napędu i ich specyfiki powoduje, że współczesny kierowca zainteresowany zakupem takiego pojazdu musi zdobyć nową wiedzę. 

Marki samochodowe oraz media komunikują informacje na temat napędów hybrydowych i elektrycznych  w zróżnicowany sposób, odwołując się coraz częściej do akronimów typu EV, PHEV. Jednak jak pokazują wyniki badania Minds&Roses znajomość tych skrótów jest niska. Zaledwie jednak czwarta ogółu kierowców deklaruje, że zna skrót EV, czyli najczęściej używane określenie w stosunku do pojazdów elektrycznych. Znajomość takich pojęć jak PHEV, HEV czy BEV jest jeszcze niższa. Jeżeli te pojęcia są znane bardziej to przede wszystkim wśród kierowców, którzy deklarują zainteresowanie motoryzacją. Co warto podkreślić jest ich zdecydowana większość (68%). Mimo wszystko zestawiając rozpoznawalność tych skrótów w porównaniu do ugruntowanych pojęć używanych w motoryzacji jak ABS czy ESP widać, że potrzebny jest jeszcze czas zanim słownik kierowcy zostanie rozszerzony o pojęcia związane z elektryfikacją

Informacja metodologiczna: Badanie CAWI zrealizowane przez Minds&Roses na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej kierowców N=1000, zrealizowane w kwietniu 2022. Dane prezentowane na wykresach w procentach