09_wydatki reklamowe

Pierwsze półrocze z delikatnym wzrostem budżetów reklamowych, lecz wakacje już ze sporymi spadkami

Wydatki na reklamę w okresie 01-06.2021 w kategorii Samochody (osobowe, dostawcze, ciężarowe) wzrosły o 6,4% w porównaniu do zeszłego roku. Liderem tradycyjnie został Volkswagen Group Polska, a Grupa zwiększyła wydatki o 4,1%. Druga lokata przypadła Toyota Motor Poland, która zwiększyła budżet o ponad 45%. Na trzeciej lokacie znalazł się Renault Polska, który zmniejszył zaangażowanie w reklamę o 11,2%. Na czwartym miejscu uplasował się Hyundai Motor Poland, gdzie możemy zaobserwować wzrost wydatków o 15,8%. Piąte miejsce w rankingu dla BMW Polska ze wzrostem 16,6%.

Tab. T10 Reklamodawców

W rankingu marek pierwsze miejsce zajęła Toyota z najwyższym budżetem dla modelu Corolla. Na drugim miejscu uplasował się Hyundai, który największą część budżetu przeznaczył na model Tucson. Najniższe miejsce na podium zajął Volkswagen, który wspierał grupę modeli. Czwarte miejsce przypadło marce Skoda, która do końca czerwca najwięcej wydała na promocję modelu Enyaq iV, a na miejscu piątym uplasował się Renault (top wsparcie dla modeli Arkana oraz Express Van).

Tab. T10 Marek

Okres wakacyjny to już prawie same spadki wydatków w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Skumulowane budżety za lipiec i sierpień były w tym roku niższe o ponad jedną trzecią (-35,4%) od budżetów w zeszłoroczne wakacje. Prawdopodobne, że kwestia dostępności samochodów miała już wpływ na działania komunikacyjne marek. W tym spadkowym okresie warto zwrócić na dwie duże kampanie, które wyraźnie widać w wydatkach marek Renault (Zoe – samochód elektryczny) oraz Mercedes (klasa C).

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:

Remigiusz Salamon, Key Account Manager, Kantar, Media Division

remigiusz.salamon@kantarmedia.com