09_ rok po lockdown’nie - jak okres pandemii wpłynął na postawy wobec motoryzacji wśród internautów

Dokładnie dwanaście miesięcy po pierwszym lockdown’nie sprawdziliśmy wspólnie z portalami Gazeta.pl i Moto.pl jak okres pandemii wpłynął na postawy wobec motoryzacji wśród internautów.

Ze względu na przyspieszającą dygitalizację ścieżki konsumenta postanowiliśmy między innymi zweryfikować, jakie serwisy i portale motoryzacyjne oraz jak często odwiedzają internauci. Czy tylko przeglądają ogłoszenia, czy poszukują również innych treści?

Niezwykle interesujące dla nas, ale też z punktu widzenia potencjalnych czytelników raportu, było sprawdzenie jak pandemia wpłynęła na decyzje zakupowe odnośnie samochodów w gospodarstwach domowych internautów. Wiele czynników mogło wpłynąć na ograniczenie zakupów nowych i używanych samochodów przez konsumentów – pogorszenie sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych wywołane pandemią, poczucie niepewności sytuacji, zmniejszona podaż aut na rynku pierwotnym i wtórnym, w końcu rosnące ceny samochodów. Czy rzeczywiście ograniczyło to myślenie o nowych czterech kółkach, a jeśli tak to w jakim stopniu, dowiecie się Państwo w trakcie lektury raportu.

W naszym badaniu nie mogliśmy nie poruszyć kwestii związanych z ekologią. Dynamiczne zmiany na rynku wywołane nie tylko wprowadzonymi normami emisji CO2 lecz generalnie globalnym trendem związanym z dostarczeniem konsumentom coraz bardziej ekologicznych rozwiązań, również na rynku motoryzacyjnym, powodują mocny zwrot w polityce produktowej i komunikacyjnej marek. Czy zatem konsumenci są gotowi na zmianę swoich zachowań aby w mniejszym stopniu negatywnie oddziaływać na środowisko naturalne? Jak oceniają różne pro-ekologiczne inicjatywy? Wreszcie, czy w auta z napędem alternatywnych chętniej przesiądą się aktualni użytkownicy benzyn czy dieseli?

 

Zapraszam do zapoznania się z raportem zamieszczonym na https://www.pzpm.org.pl/edytor/Publikacje/Raporty

 

Michał Roszkowski

Minds & Roses Automotive

michal.roszkowski@mindsandroses.com