LIPIEC 2025r..

W lipcu 2025 roku w Polsce zarejestrowano 244 fabrycznie nowe autobusy, co oznacza wzrost o 40 sztuk względem czerwca br. (+19,6% m/m) i niższy poziom niż w maju br., który przyniósł rewelacyjna sprzedaż na poziomie 256 sztuk (-4,7% m/m). W porównaniu z zeszłorocznym lipcem widać wyraźny postęp: +66 szt. / +37,1% r/r.

W ciągu wszystkich miesięcy 2025 r. zarejestrowano w Polsce 1444 nowych autobusów, co daje wzrost o 158 pojazdów względem analogicznego okresu roku ubiegłego (+12,4% r/r). Dla porównania jeszcze miesiąc wcześniej ta przewaga była zdecydowanie mniejsza i wynosiła +93 szt. / +8,4% r/r). Decydujące dla tegorocznej ofensywy rynku nowych autobusów są wyniki ze stycznia, maja i lipca, które zrównoważyły słabsze miesiące – w tym lutowy regres i przeciętne rezultaty z marca, kwietnia i czerwca.

Mimo wahnięć, rynek autobusów wyraźnie chce pobić zeszłoroczne rezultaty. Widać stopniowe przejście od umiarkowanych różnic rok do roku w stronę wyraźniejszego ożywienia. Jeśli ta dynamika się utrzyma, druga połowa roku może przynieść efektowny finisz, a cały 2025 rok zamknąć się wynikiem przekraczającym poziom wszystkich lat po pandemii.  Przy obecnej średniej 206 rejestracji miesięcznie, Polska może w tym roku przekroczyć próg 2400 nowych autobusów. To więcej niż:

  • 2301 szt. w 2024 r.
  • 1821 szt. w 2023 r.
  • 1140 szt. w 2022 r.
  • 1362 szt. w 2021 r.
  • 1498 szt. w 2020 r.

Taki wynik oznaczałby bezpośrednie zbliżenie do poziomu sprzed pandemii: 2479 szt. z 2019 roku i 2755 szt. z rekordowego 2018 roku. I właśnie tam mierzy dziś rynek – w stronę pełnej odbudowy i rywalizacji z najlepszymi wynikami ostatniej dekady.

Więcej w tabelach poniżej oraz w zakładce pojazdy użytkowe.

Metoda sortowania: