POJAZDY UŻYTKOWE

Więcej informacji w raportach poniżej:

Metoda sortowania:

I H 2025

Rejestracje nowych pojazdów użytkowych w I połowie 2025 r: dostawcze do 3,5t: -13,2%; ciężarowe powyżej 3.5t: -15,4%;  autobusy: -4,4 %.

NOWE POJAZDY UŻYTKOWE

Pierwsza połowa 2025 r. okazała się trudna dla rynku pojazdów użytkowych w UE, ze względu na znaczne spadki rejestracji na kluczowych rynkach, w i tak już wymagającym otoczeniu ekonomicznym. Podczas gdy udział pojazdów ładowanych elektrycznie zwiększył się, trajektoria wzrostu nadal nie jest wystarczająco szybka, ponieważ absorpcja rynkowa jest nadal hamowana przez brak podstawowych narzędzi wsparcia.

Liczba rejestracji nowych vanów w UE obniżyła się o 13,2%, przy czym do spadku przyczyniły się trzy największe rynki. Niemcy doświadczyły największego załamania na poziomie 14,7%, a następnie Francja (-12%) i Włochy (-11,7%). Z kolei w Hiszpanii odnotowano wzrost rejestracji o 11,2%.

Liczba rejestracji nowych samochodów ciężarowych w UE również skurczyła się o 15,4%, do poziomu 155 367 sztuk. Główną przyczyną tej sytuacji był 14,5-procentowy spadek liczby rejestracji ciężkich samochodów ciężarowych oraz 20-procentowy spadek liczby rejestracji średnich samochodów ciężarowych. Na wszystkich głównych rynkach odnotowano zmniejszenie sprzedaży, przy czym w Niemczech (-27,5%), Francji (-18,8%), Hiszpanii (-13,6%) i we Włoszech (-13,3%) redukcje były dwucyfrowe.

Chociaż w nieco wolniejszym tempie, nowe rejestracje autobusów w UE obniżyły się w porównaniu z pierwszym półroczem 2025 r., osiągając łącznie 18 123 sztuki. Spośród głównych rynków, Włochy zaliczyły gwałtowny spadek (-24,5%), wyprzedzając Hiszpanię (-10,7%), Francję (-8%) i Niemcy (-3,2%). Z drugiej strony, rynki takie jak Szwecja (+222,4%) i Belgia (+76,7%) osiągnęły imponujące wzrosty.

 SAMOCHODY CIĘŻAROWE do 3,5 t - "dostawcze"

Liczba rejestracji obniżyła się jednak o 15,6% do 598 001 sztuk, co przekłada się na 82% udział w rynku (spadek z 84,3% w pierwszej połowie 2024 r.). Modele benzynowe straciły 29,8%, odpowiadając za 4,9% udział.

Samochody dostawcze z napędem elektrycznym zapewniają sobie obecnie 9,5% udział w rynku, wobec 5,8% w analogicznym okresie ubiegłego roku. Liczba rejestracji hybrydowych samochodów dostawczych zwiększyła się o 7,1%, ale ich udział w rynku wyniósł zaledwie 2,6%. 

SAMOCHODY CIĘŻAROWE pow. 3,5 t - "ciężarówki"

Diesel utrzymał swoją dominację na rynku samochodów ciężarowych w pierwszej połowie 2025 roku. Ciężarówki z silnikami wysokoprężnymi stanowiły 93,6% nowych rejestracji w UE, pomimo zmniejszenia wolumenu o 15,4% w porównaniu z pierwszą połową 2024 roku. Ciężarówki z napędem elektrycznym odpowiadają obecnie za 3,6% udział w rynku, wobec 2,1% w ubiegłym roku. Holandia przewodziła tej ekspansji ze wzrostem o 187,6% w pierwszej połowie 2025 r., co stanowi prawie jedną piątą rejestracji ciężarówek z napędem elektrycznym w UE

AUTOBUSY pow. 3,5 t.
Udział rejestracji autobusów elektrycznych w UE wzrósł z 16,4% w pierwszej połowie 2025 r. do 21,6%. Niemcy, największy rynek pod względem wolumenu, odnotowały imponujący 105,2% wzrost, podczas gdy Belgia osiągnęła drugą co do wielkości liczbę rejestracji, 523 autobusy elektryczne w porównaniu ze 110 w 2024 roku. Rejestracje autobusów hybrydowo-elektrycznych zmniejszyły się dwucyfrowo o 35,5%, co odpowiada za 6,9% rynku. Rejestracje autobusów z silnikiem Diesla skurczyły się o 6,7%, z 64,7% udziałem w rynku, wobec 66,2% w analogicznym okresie ubiegłego rok

źródło: acea.auto

Czytaj więcej »

Q1 2025

Rejestracje nowych pojazdów użytkowych w I kw. 2025 r: dostawcze do 3,5t: -12,2%, ciężarowe powyżej 3.5t: -16%, autobusy: -1,8 %.

NOWE POJAZDY UŻYTKOWE

Pierwszy kwartał 2025 r. okazał się trudny dla rynku pojazdów użytkowych w UE, naznaczony solidnymi spadkami na kluczowych rynkach. Powolny wzrost gospodarczy, niższe wcześniejsze zamówienia i złożone otoczenie regulacyjne przyczyniły się do niepewności biznesowej.

Sprzedaż nowych samochodów dostawczych w UE zmniejszyła się o 12,2%, przy czym do spowolnienia przyczyniły się trzy największe rynki. Najgłębszy spadek odnotowały Włochy (15,2%), za nimi uplasowały się Francja (-10,7%) i Niemcy (-10,7%). Z kolei w Hiszpanii nastąpił wzrost rejestracji o 12,6%.

Liczba rejestracji nowych samochodów ciężarowych w UE obniżyła się o 16%, do 72 941 sztuk. Głównym powodem tej tendencji był spadek sprzedaży ciężkich i średnich samochodów ciężarowych odpowiednio o 16,6% i 12,5%. Wszystkie główne rynki zarejestrowały spadki, przy czym Niemcy i Francja poniosły dwucyfrowe straty wynoszące odpowiednio 25,4% i 17,6%. Hiszpania i Włochy także wykazały istotne spadki, odpowiednio o 12,8% i 9,4%.

Sprzedaż nowych autobusów w UE zmniejszyła się o 1,8% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 r., osiągając łącznie 8 674 sztuki. Wśród głównych rynków Niemcy zanotowały ostry spadek (-15%), za nimi znalazły się Włochy (-7,3%) i Hiszpania (-0,5%). Francja wykazała niewielki wzrost (+0,1%), podczas gdy rynki takie jak Szwecja (+189,9%) i Grecja (+187,6%) wypracowały olbrzymie zyski.

NOWE POJAZDY UŻYTKOWE WG. RODZAJU PALIWA

 

SAMOCHODY CIĘŻAROWE do 3,5 t - "dostawcze"
Olej napędowy był preferowanym wyborem nabywców nowych samochodów dostawczych w UE w I kwartale 2025 roku. Sprzedaż obniżyła się jednak o 14% do 290 870 sztuk, co przełożyło się na 82,5% udział w rynku (spadek z 84,2% w I kwartale 2024 r.). Sprzedaż modeli benzynowych skurczyła się o 25,8%, odpowiadając za 5,2% udziału. Samochody dostawcze z napędem elektrycznym urosły o 32,6%, zdobywając 8,7% udział w rynku, wobec 5,7% w I kwartale 2024 roku.  Rejestracje hybrydowych samochodów dostawczych zwiększyły się o 0,7%, uzyskując jedynie 2,5% udział w rynku.

SAMOCHODY CIĘŻAROWE pow. 3,5 t - "ciężarówki"

W pierwszym kwartale 2025 r. Diesel utrzymał swoją dominację na rynku samochodów ciężarowych. Pojazdy ciężarowe z silnikami wysokoprężnymi stanowiły 93,4% nowych rejestracji w UE, pomimo spadku wolumenu o 17,7% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 r.

Ciężarówki z napędem elektrycznym zanotowały wzrost o 50,6%, zapewniając sobie 3,5% udział w rynku, wobec 2% w ubiegłym roku. Liderem tej ekspansji była Holandia z 342,7% wzrostem, odpowiadającym za 25% sprzedaży ciężarówek z napędem elektrycznym w UE.

AUTOBUSY pow. 3,5 t.
Liczba rejestracji nowych autobusów elektrycznych w UE poszybowała w górę o 50,3% w pierwszym kwartale 2025 r., a udział w rynku zwiększył się do 19% z 13% w pierwszym kwartale 2024 r. Niemcy, największy rynek pod względem wolumenu, odnotowały imponujący wzrost o 118,9%, podczas gdy Szwecja uzyskała drugą co do wielkości liczbę rejestracji - 237 autobusów elektrycznych wobec zaledwie 9 w I kwartale 2024 roku. Z drugiej strony, sprzedaż autobusów hybrydowo-elektrycznych zmniejszyła się dwucyfrowo o 28,7%, osiągając 10,7% rynku.

Rejestracje autobusów z silnikiem Diesla skurczyły się o 5,6%, a ich udział w rynku wynosi obecnie 65,9% wobec 68,5% w I kwartale 2024 roku.

źródło: acea.auto

Czytaj więcej »

Q1-Q4 2024

Rejestracje nowych pojazdów użytkowych w 2024 r: dostawcze do 3,5t: +8,3%, ciężarowe powyżej 3.5t: -6,3%, autobusy: +9,2 %.

NOWE POJAZDY UŻYTKOWE

W 2024 r. sprzedaż nowych samochodów dostawczych w UE, napędzana pozytywnymi wynikami na wszystkich czterech kluczowych rynkach, wzrosła o 8,3%, do poziomu 1 586 688 sztuk. Hiszpania była liderem z imponującym wzrostem o 13,7%, za nią uplasowały się Niemcy +8,4%, Francja +1,1% i Włochy +0,9%.

Z kolei liczba rejestracji nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5t w UE skurczyła się w 2024 r. o 6,3%, do 327 896 sztuk. Spadek ten był głównie spowodowany 8,5% redukcją sprzedaży najcięższych samochodów ciężarowych o dmc pow 16t, częściowo złagodzony przez 5,6% wzrost rejestracji średnich samochodów ciężarowych o dmc od 3,5t do 16t. Wśród czterech głównych rynków, Niemcy (-6,9%), Francja (-2,9%) i Włochy (-0,7%) doświadczyły spadków, natomiast Hiszpania zarejestrowała znaczący 12% wzrost.

Sprzedaż nowych autobusów w UE zwiększyła się o 9,2% w 2024 r. w porównaniu z 2023 r., osiągając łącznie 35 579 sztuk. Włochy zarejestrowały znaczący dwucyfrowy wzrost o 26,7%, Hiszpania zwiększyła sprzedaż o 10,3%, a Francja o 2,2%. Z kolei w Niemczech nastąpił 2% spadek.

NOWE POJAZDY UŻYTKOWE WG. RODZAJU PALIWA

SAMOCHODY CIĘŻAROWE do 3,5 t - "dostawcze"
W 2024 roku Diesel pozostał preferowanym wyborem dla nabywców nowych samochodów ciężarowych do 3.5t. w UE. Liczba rejestracji pojazdów z tym napędem zwiększyła się o 10,5% do 1 340 003 sztuk. Wzrost ten pozwolił zwiększyć udział w rynku o 1,7 punktu procentowego do 84,5%.
Sprzedaż modeli z napędem benzynowym wzrosła o 3%, zachowując stabilny 6% udział w rynku.
Elektryczne samochody dostawcze doświadczyły znaczącego spadku o 9,1%, zmniejszając swój udział w rynku do 6,1% z 7,2% w ubiegłym roku.
Rejestracje samochodów dostawczych z napędem hybrydowo-elektrycznym obniżyły się o 4,8%, zapewniając sobie zaledwie 2% udział w rynku.

SAMOCHODY CIĘŻAROWE pow. 3,5 t - "ciężarówki"

Ciężarówki z silnikami wysokoprężnymi nadal dominowały w 2024 r., odpowiadając za 95,1% nowych rejestracji w UE, pomimo spadku o 6,2%. Rejestracje samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym obniżyły się o 4,6%, a ich udział w rynku pozostał stabilny na poziomie 2,3% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Wyniki dla modeli elektrycznych różniły się w zależności od kraju: Niemcy (+57,4%), Włochy (+115,2%) i Szwecja (+59,6%) odnotowały silne wzrosty, ale nie wystarczyło to, by zrównoważyć poważne spadki we Francji (-57,4%) i Holandii (-42,3%).

AUTOBUSY pow. 3,5 t.
Liczba rejestracji nowych autobusów elektrycznych w UE zwiększyła się o 26,8% w 2024 r., a ich udział w rynku podniósł się z 15,9% do 18,5%. Włochy stały się głównym rynkiem pod względem wolumenu, z imponującym wzrostem o 161,7%, podczas gdy Hiszpania zwiększyła sprzedaż o 17,5%, stając się czwartym co do wielkości rynkiem dla tego typu pojazdów. Rynek niemiecki również wykazał się odpornością, rosnąc o 4,9 proc, podczas gdy rynek francuski stracił 11,4%. Sprzedaż autobusów hybrydowo-elektrycznych zmniejszyła się o 16,1%, osiągając udział na poziomie 9,8%. Rejestracje autobusów z silnikiem Diesla odnotowały wzrost o 11,1%, zwiększając swój udział w rynku o 1% w porównaniu z 2023 rokiem, do 63,1%.

acea.auto

Czytaj więcej »

Q1-Q3 2024

Rejestracje nowych pojazdów użytkowych: samochody dostawcze +8,5%, ciężarówki -7,5%, autobusy +16% w pierwszych trzech kwartałach 2024 r.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 r . sprzedaż nowych samochodów dostawczych w UE, napędzana pozytywnymi wynikami na wszystkich czterech kluczowych rynkach, zwiększyła się o 8,5% do 1 170 310 sztuk. Hiszpania była liderem z imponującym wzrostem o 16,7%, za nią uplasowały się Niemcy (8,2%), Włochy (7,3%) i Francja (5,8%).

Z kolei rejestracje nowych ciężkich pojazdów ciężarowych w UE odnotowały spadek o 7,5%, zamykając się liczbą 249 708 sztuk w okresie od stycznia do września br. Spadek ten wynikał z 9,5% spadku sprzedaży ciężkich samochodów ciężarowych (powyżej 16t), przy czym rejestracje średnich aut (od 3,5t do 16t) ciężarowych wzrosły o 3%. Mimo że Hiszpania i Włochy pozostały na plusie ze wzrostami odpowiednio o 12% i 2,1%, nie zrównoważyło to spadków w Niemczech (-7%) i we Francji (-4,3%).

Sprzedaż autobusów wzrosła o 16% w porównaniu z trzema pierwszymi kwartałami 2023 r., do 27 400 sztuk. Wszystkie główne rynki odnotowały wzrosty, szczególnie Hiszpania (+21,8%) i Włochy (+21%).

NOWE SAMOCHODY DOSTAWCZE do 3,5 t - "dostawcze"

W pierwszych trzech kwartałach 2024 r. olej napędowy pozostał preferowanym wyborem nabywców nowych samochodów dostawczych w UE. Sprzedaż zwiększyła się o 10,6% do 989 975 sztuk, utrzymując stabilny 84,6% udział w rynku. Wzrost liczby modeli benzynowych (+7,5%) stabilizuje się, odpowiadając za 6,1% udział w rynku. Elektryczne samochody dostawcze gwałtownie spadły o 12,8%, z 5,7% udziałem w rynku wobec 7,1% w ubiegłym roku. Sprzedaż samochodów dostawczych z napędem hybrydowo-elektrycznym zmniejszyła się o 4,3% do 2% rynku.

CIĘŻAROWE POWYŻEJ 3,5 t (bez autobusów) - "ciężarówki"

Ciężarówki z silnikiem Diesla nadal dominowały w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 r., stanowiąc 95,3% nowych rejestracji w UE, pomimo spadku o 7,3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Liczba rejestracji elektrycznych ciężarówek spadła o 6,6%, przy czym ich udział w rynku pozostał na poziomie ubiegłego roku i wyniósł 2,2%.
Wyniki modeli elektrycznych w różnych krajach były zróżnicowane: mimo, że rynki niemiecki (+56,8%) i duński (+22,3%) wzrosły, to nie były one w stanie zniwelować spadków we Francji (-58,4%) i Holandii (-52,7%).

NOWE AUTOBUSY i AUTOKARY POWYŻEJ 3,5 t.
Liczba rejestracji nowych autobusów elektrycznych w UE zwiększyła się o 28,7% od stycznia do września 2024 r., a ich udział w rynku wzrósł z 14,3% do 15,9%. Niemcy stały się największym rynkiem pod względem wolumenu i zyskały 11,4%, podczas gdy Włochy poszybowały w górę o 72,9%, stając się trzecim co do wielkości rynkiem dla tego typu pojazdów. Z drugiej strony, rynek francuski skurczył się o 10,8% z 514 zarejestrowanymi pojazdami.
Sprzedaż autobusów hybrydowo-elektrycznych obniżyła się o 13,2%, a ich udział wynosi obecnie 9,5%.
Rejestracje autobusów z silnikiem Diesla wzrosły o 19,4%, zwiększając swój udział w rynku do 66,6%, o 1,9% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Dane dla Polski dostarczył Dział Analiz i Statystyki PZPM.
Raport dostępny będzie wkrótce na stronie internetowej ACEA.auto oraz PZPM.org.pl

Czytaj więcej »

H1 2024

Rejestracje nowych pojazdów użytkowych: samochody dostawcze +15%, ciężarówki +3%, autobusy +28,6% w pierwszej połowie 2024 r.

NOWE POJAZDY UŻYTKOWE

W pierwszej połowie 2024 r. sprzedaż nowych samochodów dostawczych w UE zwiększyła się o 15%, do 840 409 sztuk, napędzana dwucyfrowymi wzrostami na kluczowych rynkach. Na czele znalazły się Niemcy z imponującym wzrostem o 19,3%, za nimi Hiszpania  +18,5%, Włochy +17,8% i Francja +10,5%.
rejestracje nowych samochodów ciężarowych w UE cechowały się skromniejszym wzrostem o 3%, z liczbą 183 295 sztuk. Motorem wzrostu była przede wszystkim rosnąca o 18,2% sprzedaż lekkich samochodów ciężarowych, podczas gdy wyniki rejestracji ciężkich samochodów ciężarowych pow. 3.5t utrzymały się na stabilnym poziomie (+ 0,3%). Hiszpania i Włochy były liderami z dwucyfrowymi wzrostami o odpowiednio 21,7% i 10,5%, podczas gdy Niemcy (+8,1%) i Francja (+5,5%) wykazały bardziej umiarkowane zwyżki.

Początek roku był bardzo udany dla sprzedaży autobusów, a liczba nowych rejestracji w UE przyspieszyła o 28,6% w porównaniu z pierwszą połową 2023 r., osiągając łącznie 20 370 sztuk. Wszystkie główne rynki odnotowały wzrosty, w szczególności Włochy (+44,6%), Hiszpania (+24,2%) i Niemcy (+17,8%)

NOWE SAMOCHODY DOSTAWCZE do 3,5 t - "dostawcze"
W pierwszej połowie 2024 r. olej napędowy pozostał preferowanym wyborem w sprzedaży nowych samochodów dostawczych w UE. Sprzedaż zwiększyła się o 16,2% do 708 624 sztuk, zachowując stabilny 84,3% udział w rynku. Modele benzynowe zanotowały znaczący wzrost o 15,3%, odpowiadając za 6% udziału w rynku. Rejestracje samochodów dostawczych z napędem elektrycznym zmniejszyły się o 3,7%, z  5,8% udziałem w rynku, wobec 6,9% w roku ubiegłym. Sprzedaż samochodów dostawczych z napędem hybrydowo-elektrycznym nabrała tempa, wykazując wzrost o 8,3%, przy zaledwie 2,1% udziale w rynku.

 

CIĘŻAROWE POWYŻEJ 3,5 t do 16 t (bez autobusów) - "ciężarówki"

W pierwszej połowie 2024 r. nadal dominowały ciężarówki z silnikiem Diesla, stanowiąc 95,7% nowych rejestracji w UE, co przekłada się na wzrost o 2,6% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Sprzedaż elektrycznych ciężarówek urosła o 51,6%, zwiększając swój udział w rynku do prawie 1,9%, wobec 1,3% w ubiegłym roku. Na czele tej ekspansji znalazły się Niemcy, które wypracowały 113,9% wzrost, obejmując 53% łącznej sprzedaży elektrycznych samochodów ciężarowych w UE.

NOWE AUTOBUSY i AUTOKARY POWYŻEJ 3,5 t.
W pierwszej połowie 2024 r. liczba rejestracji nowych autobusów elektrycznych w UE zwiększyła się o 45,4%, a ich udział w rynku wzrósł z 13,7% do 15,5%. Niemcy, drugi co do wielkości rynek pod względem wolumenu, poprawiły swój wynik o 25,2%, tymczasem Hiszpania urosła o 21,6%, co czyni ją trzecim co do wielkości rynkiem autobusów ładowanych elektrycznie. Jednak we Francji, największym pod tym względem rynku, sprzedaż obniżyła się o 16,4%. Rejestracje autobusów hybrydowo-elektrycznych skurczyły się o 7,5%, odpowiadając obecnie za 9,3% rynku. Sprzedaż autobusów z silnikiem Diesla poszybowała w górę o 35,3%, zwiększając swój udział w rynku z 65,1% do 68,5%

Czytaj więcej »

Q1 2024

Rejestracje nowych pojazdów użytkowych: dostawcze do 3,5t: +12,6%, ciężarowe powyżej 3.5t: 4%, autobusy: +23,3 % w pierwszym kwartale 2024 r.

NOWE POJAZDY UŻYTKOWE
W pierwszym kwartale 2024 r. sprzedaż nowych samochodów dostawczych w UE zwiększyła się o 12,6%, osiągając prawie 400 000 sztuk dzięki dobrym wynikom na kluczowych rynkach. Liderem były Włochy z imponującym 19,4% wzrostem, dalej Niemcy +12,7%, Hiszpania +10,9% i Francja +8,7%.Z kolei liczba rejestracji nowych samochodów ciężarowych w UE zmniejszyła się o 4% do 85 296 sztuk. Wynikało to głównie ze spadku sprzedaży ciężkich samochodów ciężarowych o 5,4%, przy jednoczesnym wzroście sprzedaży średnich samochodów ciężarowych o 5%. Niemcy i Francja odnotowały niewielkie spadki, odpowiednio o 2,2% i 0,3%. Hiszpania i Włochy przeciwstawiły się temu trendowi, osiągając solidne wzrosty, odpowiednio o 15,7% i 6,6%.
Pozytywny początek roku miał również miejsce w sprzedaży autobusów, a liczba nowych rejestracji w UE przyspieszyła o 23,3% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2023 roku osiągając łącznie 9 624 sztuki. Podczas gdy we Francji liczba sprzedanych pojazdów obniżyła się o 16,8%, trzy główne rynki odnotowały znaczące wzrosty. Niemcy (+20%), Włochy (+18,3%) i Hiszpania (+7.6%)

NOWE POJAZDY UŻYTKOWE WG. RODZAJU PALIWA

NOWE SAMOCHODY DOSTAWCZE do 3,5 t - "dostawcze"
Diesel był preferowanym wyborem dla nowych samochodów dostawczych w UE w pierwszym kwartale 2024 roku. Sprzedaż zwiększyła się o 12,2% do 336 698 sztuk, zapewniając sobie stabilny 84,2% udział w rynku (niewielki spadek z 84,5% w pierwszym kwartale 2023 r.). Sprzedaż modeli benzynowych zwiększyła się o 18,8%, co zapewniło im udział na poziomie 6,1%. Samochody dostawcze ładowane elektrycznie odnotowały skromniejszy wzrost o 4,2%, zdobywając 5,8% udział w rynku, co oznacza niewielki spadek wobec 6,2% w ubiegłym roku. Sprzedaż hybrydowych samochodów dostawczych stopniowo nabiera tempa, odnotowując wzrost o 12,6%, przy zaledwie 2,2% udziale w rynku.
CIĘŻAROWE POWYŻEJ 3,5 t do 16 t (bez autobusów) - "ciężarówki"
Diesel utrzymał swoją dominację na rynku samochodów ciężarowych w pierwszym kwartale 2024 roku. Samochody ciężarowe z silnikami wysokoprężnymi stanowiły 95,5% nowych rejestracji w UE, pomimo spadku o 4,5% w porównaniu z rokiem poprzednim. Elektrycznie ładowane ciężarówki zyskały 29,5%, zapewniając sobie prawie 2% udział w rynku, wobec 1,4% w ubiegłym roku. Niemcy przewodziły tej ekspansji osiągając wzrost o 173,7%, co przyczyniło się do 56% całkowitej sprzedaży elektrycznie ładowanych ciężarówek w UE.

NOWE AUTOBUSY i AUTOKARY POWYŻEJ 3,5 t.
Liczba rejestracji nowych autobusów elektrycznych w UE zwiększyła się o 10,3% w pierwszym kwartale 2024 roku.
Jednak ich udział w rynku nieznacznie obniżył się z ubiegłorocznych 13,7% do 12,3%. Niemcy, największy rynek pod względem wolumenu, odnotowały wzrost o 20,7%.
Rynek rumuński zwiększył się o 149,2%, co czyni go drugim co do wielkości rynkiem autobusów elektrycznych. Francja, dotychczas największy rynek, doświadczyła spadku sprzedaży autobusów ładowanych elektrycznie o ponad połowę (66,4%). Z kolei sprzedaż autobusów hybrydowo-elektrycznych minimalnie zmniejszyła się o 1,9% obejmując 10,9% rynku. Rejestracje autobusów z silnikiem Diesla wzrosły o 38,8% i obecnie zajmują 70,7% udziału w rynku, wobec 62,8% w roku poprzednim.

Czytaj więcej »