10_1_We wrześniu rynek reklamowy zmalał o ponad 21%

Wydatki na reklamę we wrześniu w kategorii Samochody (osobowe, dostawcze, ciężarowe) są niższe o 21,4% w porównaniu do września zeszłego roku. Na pozycji lidera utrzymał się Volkswagen Group Polska, ale zanotował spadek wydatków o prawie 40%. Na drugiej lokacie znalazła się Toyota Motor Poland, która zwiększyła zaangażowanie w reklamę o 24,5%. Na trzeciej lokacie znalazł się Hyundai Motor Poland, który również zwiększył wydatki o niemal 68%. Kolejne miejsca w rankingu top 5 zajmują odpowiednio Renault Polska (spadek wydatków o 29,3%) oraz KIA Motors Polska ze wzrostem aż o ponad 162%.

 

W rankingu marek liderem wydatków została Skoda z najwyższym budżetem dla modelu Octavia. Drugie miejsce dla marki Toyota, która większość swojego budżetu przeznaczyła na model Yaris. Podium zamyka Hyundai, który niemal cały budżet przeznaczył na modele Tucson oraz I30. Kia zajęła 4 miejsce z najwyższym budżetem dla modelu Sorento, a top 5 zamyka marka Ford

 

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu: Remigiusz Salamon, Key Account Manager, Kantar, Media Division remigiusz.salamon@kantar.com