Parlament Europejski przyjął stanowisko, aby do 2035 r. osiągnąć zeroemisyjną mobilność

Branża motoryzacyjna jest przygotowana do oferowania zeroemisyjnych pojazdów, ale problem stanowi niewystarczająca infrastruktura ładowania aut elektrycznych i tankowania wodoru.Europejska branża motoryzacyjna, reprezentowana przez Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA z dużą rezerwą odniosła się do wyników środowego głosowania w Parlamencie Europejskim, w efekcie, którego w praktyce od 2035 r. będą mogły być po raz pierwszy rejestrowane wyłącznie samochody bateryjne i wodorowe - czyli zeroemisyjne.
Jakub Faryś, prezes PZPM mówi: "Wyznaczone cele redukcji emisji przewidziane na lata 2025 i 2030 są wyzwaniem, ale jako branża jesteśmy na nie przygotowani, bo już dzisiaj producenci oferują samochody bateryjne i wodorowe, które mogą usatysfakcjonować większość klientów." Pełna treść komunikatu tutaj>>

« Powrót do listy aktualnosci