Raport kwartalny PZPM i KPMG „Branża motoryzacyjna” Edycja Q2/2024

Opublikowano: 12-08-2024

Cyberbezpieczeństwo w branży motoryzacyjnej: kluczowe kroki w walce z cyberzagrożeniami

W pierwszej połowie 2024 roku na polskim rynku motoryzacyjnym zarejestrowano 277 tys. nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 16% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. W segmencie samochodów ciężarowych zanotowano natomiast spadek sprzedaży o 10% r/r. W ciągu pierwszego półrocza 2024 roku w Polsce zarejestrowano aż 145 tys. pojazdów z napędami alternatywnymi, o 39,4% więcej niż w pierwszej połowie 2023 roku. Wśród najważniejszych wyzwań w branży motoryzacyjnej można wymienić między innymi brak interdyscyplinarnego projektowania i procesów cyberbezpieczeństwa oraz brak ustandaryzowanych miar do oceny dojrzałości cyberbezpieczeństwa – wynika z raportu KPMG w Polsce i PZPM „Branża motoryzacyjna, Edycja Q2/2024”.

W okresie od stycznia do czerwca 2024 roku w Polsce zarejestrowano 277 tys. samochodów osobowych, o 16% więcej w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Liczba klientów instytucjonalnych zwiększyła się o jedną dziesiątą (+10,3), z kolei liczba klientów indywidualnych wzrosła o jedną trzecią (+31%).
W drugim kwartale 2024 r. dynamicznie rosła liczba rejestracji samochodów marek premium, których zarejestrowano 71,4 tys. sztuk (wzrost o 23% r/r). W tym samym czasie zarejestrowano 205,6 tys. sztuk aut marek popularnych (+13,8% r/r).
Pierwszą połowę bieżącego roku możemy zaliczyć do udanych, bo rejestracje samochodów osobowych wzrosły o 16%, natomiast samochodów dostawczych utrzymują się mniej więcej na tym samym poziomie co w roku ubiegłym. Co prawda w segmencie pojazdów ciężkich odnotowaliśmy 10% spadek, ale biorąc pod uwagę to, że przewidywania z końca zeszłego roku zakładały znacznie większe spadki, obecne wyniki nie okazują się aż tak złe. Warto odnotować dynamiczne wzrosty rejestracji samochodów hybrydowych oraz bardzo wysoki udział samochodów klasy premium. Możemy śmiało powiedzieć, że ¼ polskiego rynku nowych pojazdów osobowych stanowią samochody klasy premium.  Znacząco wzrosły też rejestracje motocykli i motorowerów. Jedyny segment, który w pierwszym półroczu zanotował bardzo poważny, bo aż 30% spadek - to przyczepy i naczepy” – mówi Jakub Faryś, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

W okresie od stycznia do czerwca 2024 roku w Polsce zarejestrowano 277 tys. samochodów osobowych, o 16% więcej w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Liczba klientów instytucjonalnych zwiększyła się o jedną dziesiątą (+10,3), z kolei liczba klientów indywidualnych wzrosła o jedną trzecią (+31%).
W drugim kwartale 2024 r. dynamicznie rosła liczba rejestracji samochodów marek premium, których zarejestrowano 71,4 tys. sztuk (wzrost o 23% r/r). W tym samym czasie zarejestrowano 205,6 tys. sztuk aut marek popularnych (+13,8% r/r).
Pierwszą połowę bieżącego roku możemy zaliczyć do udanych, bo rejestracje samochodów osobowych wzrosły o 16%, natomiast samochodów dostawczych utrzymują się mniej więcej na tym samym poziomie co w roku ubiegłym. Co prawda w segmencie pojazdów ciężkich odnotowaliśmy 10% spadek, ale biorąc pod uwagę to, że przewidywania z końca zeszłego roku zakładały znacznie większe spadki, obecne wyniki nie okazują się aż tak złe. Warto odnotować dynamiczne wzrosty rejestracji samochodów hybrydowych oraz bardzo wysoki udział samochodów klasy premium. Możemy śmiało powiedzieć, że ¼ polskiego rynku nowych pojazdów osobowych stanowią samochody klasy premium.  Znacząco wzrosły też rejestracje motocykli i motorowerów. Jedyny segment, który w pierwszym półroczu zanotował bardzo poważny, bo aż 30% spadek - to przyczepy i naczepy” – mówi Jakub Faryś, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

« Powrót