05_Kwiecień niemal bez reklam marek samochodowych.

Wpływ pandemii COVID-19 na wydatki reklamowe branży motoryzacyjnej w kwietniu był olbrzymi, czego można się było spodziewać. O ile w marcu spadek rok do roku wyniósł 40%, to różnica pomiędzy kwietniem ’20 a kwietniem ubiegłego roku wyniosła już niemal minus 85%.

Duża część reklamodawców, w tym również ci najwięksi, niemal całkowicie w kwietniu wstrzymała budżety, stąd tak znaczne zmiany w rankingu reklamodawców za pierwszy miesiąc Q220.

Liderem reklamodawców została Kia Motors Polska, która poszła pod prąd wobec panującej tendencji i zwiększyła wydatki aż o ponad 206% w porównaniu do kwietnia zeszłego roku. Na drugiej lokacie znalazła się Toyota Motor Poland, która zmniejszyła wydatki aż o 71,1%. Na trzecim miejscu uplasował się Ford Polska, który zmniejszył zaangażowanie w reklamę o 38,2%. Kolejne miejsce w rankingu zajęło BMW Polska, a Top5 zamyka Suzuki Motor Poland. Zwraca uwagę fakt, iż spośród 18 największych reklamodawców motoryzacyjnych, tylko 2 zwiększyło wydatki, a większość z nich zmniejszyła zaangażowanie o ponad 90%.

tab. 1

W rankingu marek liderem została KIA, która niemal cały budżet przeznaczyła na model Niro. Drugie miejsce przypadło marce Ford, a na najniższe miejsce podium wskoczył Lexus. Kolejne dwa miejsca dla marek BMW oraz Toyota.

tab.2

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:

Remigiusz Salamon, Key Account Manager, Kantar, Media Division

remigiusz.salamon@kantar.com