05_Dzienny pomiar nastrojów ekonomicznych – jest nieźle, ale mogłoby być lepiej

Od połowy kwietnia obserwujemy stopniową powolną poprawę nastrojów konsumenckich. W ubiegłym tygodniu, czyli w trzecim tygodniu maja, nasz wskaźnik osiągnął poziom zero, jednak nie był w stanie przebić tej magicznej bariery. Pomimo ogłoszenia zniesienia szeregu restrykcji gospodarczych od 30 maja i od 6 czerwca, a także zapowiedzi uwolnienia nas od obowiązku noszenia maseczek już od najbliższej soboty, zebrane w środę głosy respondentów pociągnęły indeks ponownie w rewiry liczb ujemnych.

 

Udostępniony poniżej raport z 28.05 dotyczy całego pomiaru począwszy od środy 18 marca do środy 27 maja włącznie.

O raporcie:

Aby wesprzeć rynek w podejmowaniu decyzji w tych trudnych dniach, uruchomiliśmy na początku pandemii nowy pomiar wskaźnika nastrojów ekonomicznych Polaków. W natłoku zadań mających na celu redukcję wpływu sytuacji na prowadzony biznes wydaje się niezwykle istotne, aby w porę zidentyfikować punkt przełamania aktualnego negatywnego trendu w nastrojach konsumenckich. Dlatego warto obserwować dane, żeby w porę podejmować właściwe decyzje w zarządzaniu siecią dealerską, produkcją, komunikacją, zasobami.

 

Zatem udostępniamy Państwu dane z uruchomionego właśnie przez KANTAR nowego wskaźnika nastrojów ekonomicznych: badanie ciągłe CATI, N=100 dziennie (stała próba, kwoty na podstawie GUS: województwo, wielkość miejscowości, wykształcenie, wiek, płeć).

 

Raporty z dziennego pomiaru nastrojów ekonomicznych są całkowicie bezpłatne. Mamy nadzieję, że pomogą Państwu w tym okresie. Jeżeli są Państwo zainteresowani otrzymywaniem raportów w trybie dziennym lub tygodniowym, proszę o kontakt mailowy.

 

Michał Roszkowski

Senior Automotive Practice Head KANTAR Polska

michal.roszkowski@kantar.com