03_Top 10 reklamodawców i Top 10 marek pod względem wydatków reklamowych

Na chwilę przed COVID 19 BMW Polska znacząco zwiększyło wydatki i wskoczyło w lutym na podium.

W kategorii Samochody (osobowe, dostawcze, ciężarowe) nieustannie największym reklamodawcą w tradycyjnych mediach pozostaje Volkswagen Group Polska, jednak w lutym tego roku grupa zmniejszyła wydatki o 12% w porównaniu do lutego roku ubiegłego.W Grupie znacznie spadły wydatki na Skodę (mniej o 47,8% w porównaniu rok do roku). Na drugiej lokacie znalazła się Toyota Motor Poland (z największymi budżetami dla modelu Toyota CH-R i Lexusa), która zwiększyła wydatki o 13,2%.Na trzecie miejsce awansowało BMW Polska, które zwiększyło wydatki aż o ponad 131%. Kolejne miejsce w lutowym rankingu top 5 zajmuje FCA Poland (wzrost wydatków o 24,1% z największymi wydatkami w grupie dla marki Jeep). Ostatnim w Top5 jest Renault Polska, którego wydatki utrzymały się na tym samym poziomie.

tab. 1 

W rankingu marek liderem zostało BMW, z wysokim budżetem dla Serii 1. Drugie miejsce przypadło Renault, które znaczną większość budżetu przeznaczyło na promocję nowej wersji modelu Captur. Na trzecim miejscu uplasował się Opel, z wysokim budżetem dla modelu Astra. Kolejne dwa miejsca dla marek ze stajni Toyota Motor Poland, czyli dla Toyoty oraz Lexusa.

tab. 2

W.przypadku pytań zapraszamy do kontaktu: Remigiusz Salamon, Key Account Manager, Kantar, Media Division remigiusz.salamon@kantar.com