01_VW Group Polska największym reklamodawcą 2019 roku

Volkswagen Group Polska największym reklamodawcą 2019 roku przy znacznym wzroście wydatków reklamowych całej branży.

Według danych cennikowych wydatki reklamowe branży samochodowej w ubiegłym roku sięgnęły poziomu 1,83 mld złotych i były o ponad 22% wyższe niż w roku 2018. Największym reklamodawcą 2019 roku w kategorii Samochody (osobowe, dostawcze, ciężarowe) w tradycyjnych mediach był Volkswagen Group Polska. We dług danych cennikowych wydawców mediów, Grupa zwiększyła wydatki o 24% w porównaniu do 2018 roku, czyli jej wzrost wydatków był nieco wyższy niż średnia rynkowa. W Grupie wzrosły budżety dla Skody, Volkswagena, Audi i Porsche, jednocześnie nieznacznie spadły wydatki na Seata. Drugie miejsce na reklamowym podium utrzymała Toyota Motor Poland (z budżetami dla Toyoty i Lexusa), również zwiększając wydatki o niemal 24%. Na trzecią lokatę wskoczył FCA Poland, który w 2018 roku był na 5 miejscu, a jego wydatki wzrosły aż o ponad 51% (dużo wyższe budżety dla Fiata, Jeepa i Alfa Romeo). Kolejne miejsce w rankingu top 5 zajmują odpowiednio Renault Polska (wzrost wydatków o 26,2% z budżetami dla Renault i Dacii) oraz Opel Poland (wzrost wydatków o 1%).

Top 10 reklamodawców w 2019 roku pod względem wydatków reklamowych

 

W rankingu marek liderem ponownie została Skoda, a drugie miejsce utrzymał Volkswagen. Za markami ze stajni VWGP uplasowała się Toyota, wyprzedzając Opla oraz Renault. W ramach budżetów na komunikację poszczególnych modeli największe wydatki zanotowano dla modelu Tipo (Fiat), a następne w kolejności są: Corolla (Toyota), Kadiaq (Skoda), Kuga (Ford) i Astra V (Opel).

Top 10 marek w 2019 roku pod względem wydatków reklamowych

 

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:

Remigiusz Salamon, Key Account Manager, Kantar, Media Division

remigiusz.salamon@kantar.com