Raport kwartalny PZPM i KPMG „Branża motoryzacyjna” Edycja Q2/2024

Opublikowano: 12-08-2024

W obliczu rosnących zagrożeń cyberbezpieczeństwa, branża motoryzacyjna w Polsce staje przed wyzwaniami związanymi między innymi z brakiem interdyscyplinarnego projektowania oraz ustandaryzowanych miar do oceny dojrzałości cyberbezpieczeństwa – wynika z raportu KPMG w Polsce i PZPM „Branża motoryzacyjna. Podsumowanie danych za H1 2024”. Publikacja analizuje także wyniki sprzedaży aut w Polsce za pierwszą połowę 2024 roku. W omawianym okresie na polskim rynku motoryzacyjnym zarejestrowano 277 tys. nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 16% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. W segmencie samochodów ciężarowych zanotowano natomiast spadek sprzedaży o 10% r/r. W ciągu pierwszego półrocza 2024 roku w Polsce zarejestrowano aż 145 tys. pojazdów z napędami alternatywnymi, o 39,4% więcej niż w pierwszej połowie 2023 roku.  

Pierwszą połowę bieżącego roku możemy zaliczyć do udanych, bo rejestracje samochodów osobowych wzrosły o 16%, natomiast samochodów dostawczych utrzymują się mniej więcej na tym samym poziomie co w roku ubiegłym. Co prawda w segmencie pojazdów ciężkich odnotowaliśmy 10% spadek, ale biorąc pod uwagę to, że przewidywania z końca zeszłego roku zakładały znacznie większe spadki, obecne wyniki nie okazują się aż tak złe. Warto odnotować dynamiczne wzrosty rejestracji samochodów hybrydowych oraz bardzo wysoki udział samochodów klasy premium. Możemy śmiało powiedzieć, że ¼ polskiego rynku nowych pojazdów osobowych stanowią samochody klasy premium.  Znacząco wzrosły też rejestracje motocykli i motorowerów. Jedyny segment, który w pierwszym półroczu zanotował bardzo poważny, bo aż 30% spadek - to przyczepy i naczepy” – mówi Jakub Faryś, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

« Powrót