SIERPIEŃ 2025r..

Polski rynek nowych autobusów, który w lipcu ponownie przyspieszył utrzymuje dobre tempo. Po sierpniu mamy już prawie 1650 rejestracji.

Ósmy miesiąc 2025 roku zakończył się dla nowych autobusów mocnym akcentem, notując wzrosty we wszystkich kluczowych segmentach. Szczególnie cieszy dynamika w kategorii autobusów międzymiastowych, która już ma prawie dwa razy więcej rejestracji niż przed rokiem.

Autobusowy sierpień

W sierpniu 2025 roku w Polsce zarejestrowano 205 fabrycznie nowe autobusy, co oznacza spadek o 39 sztuk względem lipca br. (-16% m/m), ale zdecydowanie wyższy poziom w porównaniu z zeszłorocznym sierpniem: +67 szt. / +48,6% r/r.

Z kolei w ciągu wszystkich ośmiu miesięcy 2025 r. zarejestrowano w Polsce 1649 nowych autobusów, co daje wzrost o 226 pojazdów względem analogicznego okresu roku ubiegłego (+15,9% r/r). Dla porównania jeszcze miesiąc wcześniej ta przewaga była zdecydowanie mniejsza i wynosiła +158 szt. / +12,4% r/r. Decydujące dla tegorocznej ofensywy na rynku nowych autobusów są wyniki ze stycznia, maja, lipca i sierpnia, które zrównoważyły słabsze miesiące – w tym przede wszystkim lutowy regres i przeciętne rezultaty z marca, kwietnia i czerwca.

Mimo wahnięć, rynek autobusów wyraźnie chce pobić zeszłoroczne rezultaty. Widać stopniowe przejście od umiarkowanych różnic rok do roku w stronę wyraźniejszego ożywienia. Jeśli ta dynamika się utrzyma, druga połowa roku może przynieść efektowny finisz, a cały 2025 rok zamknąć się wynikiem przekraczającym poziom wszystkich lat po pandemii. Przy obecnej średniej 206 rejestracji miesięcznie, Polska może w tym roku przekroczyć próg 2400 nowych autobusów. To więcej niż:

  • 2301 szt. w 2024 r.
  • 1821 szt. w 2023 r.
  • 1140 szt. w 2022 r.
  • 1362 szt. w 2021 r.
  • 1498 szt. w 2020 r.

Taki wynik oznaczałby bezpośrednie zbliżenie do poziomu sprzed pandemii: 2479 szt. z 2019 roku i 2755 szt. z rekordowego 2018 roku. I właśnie tam mierzy dziś polski rynek – w stronę pełnej odbudowy i rywalizacji z najlepszymi wynikami ostatniej dekady. Da nam to dobry podkład pod spodziewany boom w latach 2026 i 2027.

Więcej w tabelach poniżej oraz w zakładce pojazdy użytkowe.

Metoda sortowania:
Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2014 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.