Aktualności

ZAPROSZENIE na MOVE International Mobility Congress 2023

Serdecznie zapraszamy na MOVE – International Mobility Congress 2023 - wydarzenie poświęcone przyszłości rynku motoryzacyjnego, zeroemisyjności i innowacyjności transportu, które odbędzie się 30 marca w Poznań Congress Center, przy okazji targów motoryzacyjnych Poznań Motor Show.
Program MOVE został przygotowany we współpracy z Polskim Związkiem Przemysłu Motoryzacyjnego - partnerem merytorycznym wydarzenia.

REJESTRACJA https://rejestracja.kongresmove.pl

W kongresie wezmą udział reprezentanci wszystkich kluczowych gałęzi przemysłu – motoryzacyjnego, energetycznego i paliwowego. Nie zabraknie również przedstawicieli administracji publicznej oraz świata nauki.

"Jeśli nie będzie woli ze strony rządu, aby spełnić oczekiwania przemysłu motoryzacyjnego w zakresie cen energii, dostępu do surowców, budowy bezpośrednich sieci energetycznych, farm wiatrowych i wreszcie dostępności energii do produkcji z zielonymi certyfikatami, nie jest wykluczone, że krajobraz motoryzacyjny w perspektywie 10 – 15 lat mocno się zmieni. Byłoby bardzo źle, gdyby istniejące fabryki doprowadziły do końca produkcję w obecnej formule, a w to miejsce nie pojawiały się inwestycje w nowe nisko- i zeroemisyjne napędy"  – prognozuje Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Komisja Europejska zaproponowała nowy cel redukcji emisji dla nowych pojazdów ciężarowych o 90% do 2040 roku. Przedstawiamy komentarz Jakuba Farysia Prezesa Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego

"Decyzja Komisji Europejskiej upewnia branżę motoryzacyjną, że Europa konsekwentnie zmierza do mobilności zeroemisyjnej. Dotyczy to również transportu ciężkiego - zarówno długodystansowego jak i lokalnego. Już dziś producenci proponują klientom np. elektryczne śmieciarki czy pojazdy dystrybucji lokalnej, ale też elektryczne ciągniki siodłowe. Jednak, aby proces przechodzenia na napędy zeroemisyjne powiódł się, niezbędne jest wybudowanie sieci punktów ładowania o bardzo dużych mocach dedykowanych pojazdom ciężarowym oraz stacji tankowania wodoru. Dostępność do odpowiednich punktów ładowania pozwoli przekonać przewoźników, że eksploatacja pojazdów zeroemisyjnych jest nie tylko porównywalna z dzisiejszą, ale też opłacalna ekonomicznie"

Pełny tekst naszego stanowiska w ramach Koalicji eTransport odnoszącego się do nowych ustaleń KE.  tutaj »

Dane cząstkowe 20 dni lutego 2023 rejestracje nowych samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i jednośladów

Po 20 dniach lutego br . rejestracje wszystkich pojazdów z wyjątkiem lekkich samochodów dostawczych znalazły się na plusie. Liczba rejestracji samochodów osobowych utrzymała się na tym samym poziomie. Rejestracje lekkich samochodów dostawczych wyraźnie zmniejszyły się natomiast sprzedaż nowych ciężkich samochodów ciężarowych pow. 3.5t wzrosła o 14,6% r/r. Jednoślady również utrzymały się na dodatnim poziomie.
W omawianym okresie zarejestrowano:
22 961 sam. osobowych +13,0% r/r
2 370 lekkich sam. dostawczych LCV -23,5% r/r
1 846 sam. ciężarowych pow. 3.5t +14,6% r/r
Jednoślady:
911 motocykle:  +14,0% r/r
302 motorowery: +9,0% r/r
Analizy przygotował zespół Analiz i Statystyki PZPM na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów Po więcej kliknij tutaj

Rejestracje autobusów - STYCZEŃ 2023r.

Nowe autobusy   STYCZEŃ  (-38,5%r/r)

Zapraszamy do zapoznania się z opracowaniem nt. pierwszych rejestracji autobusów nowych i używanych w Polsce w  STYCZNIU 2023 roku . Analizę przygotował na podstawie Centralnej Ewidencji Pojazdów, zespół PZPM we współpracy z firmą JMK - analizy rynku autobusów.

Aby zapoznać się z informacją prasową i zestawieniami kliknij tutaj »

FleetOnLine - NAGRANIE

Zapraszamy do obejrzenia nagrania z ostatniego #FleetOnLine, w czasie którego - Jakub Faryś - Prezes PZPM podsumował rok 2022 w branży motoryzacyjnej i przedstawił przewidywania na rok bieżący.

Licznik elektromobilności - Styczeń 2023

Według danych z końca stycznia 2023 r., w Polsce było zarejestrowane łącznie 67 097 osobowych i użytkowych samochodów z napędem elektrycznym. W pierwszym miesiącu b.r. ich liczba zwiększyła się o 2 376 sztuk, tj. o 56% więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSPA.

- Podjęta właśnie przez Parlament Europejski decyzja w sprawie redukcji CO2 w przypadku pojazdów osobowych i dostawczych oraz  propozycja Komisji Europejskiej dla pojazdów ciężarowych upewnia branżę motoryzacyjną, że rok 2035 będzie rokiem granicznym, od którego nie będzie możliwe rejestrowanie pojazdów innych niż bateryjne i wodorowe pojazdy osobowe i dostawcze, zaś redukcja CO2 w przypadku pojazdów ciężkich musi wynieść 65%. Cel pośredni to rok 2030 i ograniczenie emisji CO2 dla samochodów osobowych o 55%, dla dostawczych 50% i 45% dla ciężarowych. Jednak aby te ambitne cele udało się osiągnąć, niezbędne jest oprócz wysiłku branży zbudowanie sieci ładowania i tankowania wodorem, tak działania te przełożyły się na sukces rynkowy pojazdów zeroemisyjnych – mówi Jakub Faryś, Prezes PZPM.    

Wszystkie edycje dostępne są w zakładce Rynek Motoryzacyjny. Informacja prasowa  kliknij tutaj »

Dane cząstkowe 10 dni lutego 2023 rejestracje nowych samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i jednośladów

Zmiana r/r:
sam.osobowe: +13,0%; sam.dostawcze: -20,0%; 
sam.osob. i dostawcze: +8,9%;  ciężarowe>3,5T  +8,1%
motocykle: +14,3%;   motorowery: +12,5%

Analizy przygotował zespół Analiz i Statystyki PZPM na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów Po więcej kliknij tutaj

Rejestracje przyczep i naczep oraz ciągników rolniczych w STYCZNIU 2023r.

Zapraszamy do zapoznania się z opracowaniem nt. pierwszych rejestracji przyczep, naczep oraz ciągników rolniczych w Polsce w STYCZNIU 2023 roku , które zespół PZPM przygotował na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów

Aby zapoznać się z informacją prasową i zestawieniami kliknij tutaj »  

Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2014 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.