PZPM - ACEA - wyniki rejestracji pojazdów użytkowych w UE w MAJU 2022r.
Rok 2022: styczeń - maj -19,8%; maj -17,7%
Prezentujemy przygotowany przez ACEA raport na temat rejestracji nowych samochodów użytkowych w UE*. Po więcej
kliknij tutaj »
Rok 2022: styczeń - maj -19,8%; maj -17,7%
Prezentujemy przygotowany przez ACEA raport na temat rejestracji nowych samochodów użytkowych w UE*. Po więcej
kliknij tutaj »
Zmiana r/r:
sam.osobowe: -13,3%; sam.dostawcze: -35,0%;
sam.osob. i dostawcze: -16,2%; ciężarowe>3,5T +3,8%
motocykle: +8,0%; motorowery: -6,3%
Analizy przygotował zespół Analiz i Statystyki PZPM na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów. Po więcej kliknij tutaj
styczeń-maj: - 13,7 %; maj -11,2%
Prezentujemy przygotowany przez ACEA raport na temat rejestracji nowych samochodów osobowych w UE*. Po więcej kliknij tutaj »
Nowe autobusy MAJ -34,6% r/r; STYCZEŃ - MAJ -3,9% r/r
Zapraszamy do zapoznania się z opracowaniem nt. pierwszych rejestracji autobusów nowych i używanych w Polsce w MAJU 2022 roku . Analizę przygotował na podstawie Centralnej Ewidencji Pojazdów, zespół PZPM we współpracy z firmą JMK - analizy rynku autobusów.
Aby zapoznać się z informacją prasową i zestawieniami kliknij tutaj »
Zmiana r/r:
sam.osobowe: +11,4%; sam.dostawcze: -18,9%;
sam.osob. i dostawcze: +7,3%; ciężarowe>3,5T +21,3%
motocykle: +37,8%; motorowery: +8,2%
Analizy przygotował zespół Analiz i Statystyki PZPM na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów. Po więcej kliknij tutaj
Branża motoryzacyjna jest przygotowana do oferowania zeroemisyjnych pojazdów, ale problem stanowi niewystarczająca infrastruktura ładowania aut elektrycznych i tankowania wodoru.Europejska branża motoryzacyjna, reprezentowana przez Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA z dużą rezerwą odniosła się do wyników środowego głosowania w Parlamencie Europejskim, w efekcie, którego w praktyce od 2035 r. będą mogły być po raz pierwszy rejestrowane wyłącznie samochody bateryjne i wodorowe - czyli zeroemisyjne.
Jakub Faryś, prezes PZPM
mówi: "Wyznaczone cele redukcji emisji przewidziane na lata 2025 i 2030 są wyzwaniem, ale jako branża jesteśmy na nie przygotowani, bo już dzisiaj producenci oferują samochody bateryjne i wodorowe, które mogą usatysfakcjonować większość klientów." Pełna treść komunikatu tutaj>>
- Rośnie liczba rejestracji pojazdów zero- i niskoemisyjnych, jednakże tempo przechodzenia na niskoemisyjną mobilność musi przyspieszyć, bo oczekują tego Komisja Europejska i Parlament Europejski. Jest to również wpisane w Krajowy Plan Odbudowy, gdzie oprócz zapisów dotyczących szybkiego przejścia m.in. na napędy zeroemisyjne, pojawiły się zapisy o wprowadzeniu w najbliższych latach opłaty rejestracyjnej od samochodów spalinowych i od 2026 roku – nowego systemu podatkowego. Będzie to bardzo ważna i trudna dyskusja, bo dotychczas kilkakrotna próba wprowadzenia w Polsce tzw. podatku ekologicznego nie powiodła się. A trzeba podkreślić, że dobrze skonstruowany i akceptowalny społecznie nowy system podatkowy z całą pewnością będzie wspierał wymianę floty na pojazdy niskoemisyjne, co przyczyni się do obniżenia szkodliwych emisji i będzie bardzo korzystne dla środowiska – mówi Jakub Faryś , Prezes PZPM.
wszystkie edycje dostępne są w zakładce Rynek Motoryzacyjny. Informacja prasowa kliknij tutaj »
Zapraszamy do zapoznania się z opracowaniem nt. pierwszych rejestracji przyczep, naczep oraz ciągników rolniczych w Polsce w MAJU 2022 roku , które zespół PZPM przygotował na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów
Aby zapoznać się z informacją prasową i zestawieniami kliknij tutaj »