WRZESIEŃ 2025r..

Po trzech kwartałach 2025 roku, polski rynek nowych autobusów jest cały czas w ofensywie oraz coraz bliżej przekroczenia 2 tys. rejestracji.  

Dziewiąty miesiąc 2025 roku zakończył się dla nowych autobusów mocnym akcentem, notując skumulowane wzrosty we wszystkich kluczowych segmentach, w tym także w miejskim, który dopiero niedawno dogonił zeszłoroczny wynik. Szczególnie cieszy dynamika w kategorii autobusów międzymiastowych, która już ma ponad dwa razy więcej rejestracji niż przed rokiem.

 

Autobusowy wrzesień

We wrześniu 2025 roku w Polsce zarejestrowano 194 fabrycznie nowe autobusy, co z jednej strony oznacza spadek o 9 sztuk względem sierpnia br. (-5,4% m/m), zaś z drugiej - zdecydowanie wyższy poziom w porównaniu z zeszłorocznym wrześniem: +40 szt. (+26% r/r).

Również skumulowany wynik za 9 miesięcy 2025 r. pokazuje, że autobusy są cały czas w ofensywie. W ciągu trzech kwartałów br. zarejestrowano w Polsce 1843 nowe autobusy, co daje wzrost o 266 pojazdów względem analogicznego okresu roku ubiegłego (+16,9% r/r). Dla porównania - miesiąc wcześniej ta przewaga była mniejsza i wynosiła +226 szt. (+15,9% r/r). To pokazuje, że rynek cały czas rośnie, a decydujące dla obserwowanej hossy były wyniki ze stycznia, maja, lipca, sierpnia i września, które zrównoważyły słabsze miesiące – w tym przede wszystkim lutowy regres i przeciętne rezultaty z marca, kwietnia i czerwca.

Mimo wahnięć, rynek autobusów wyraźnie chce pobić zeszłoroczne rezultaty. Widać stopniowe przejście od umiarkowanych różnic rok do roku w stronę wyraźniejszego ożywienia. Przy tej dynamice spodziewamy się efektownego finiszu w ostatnim kwartale, a cały 2025 rok zamknąć się wynikiem przekraczającym poziom wszystkich lat po pandemii. Przy obecnej średniej 204 rejestracji miesięcznie, Polska może w tym roku przekroczyć próg 2400 nowych autobusów. To więcej niż:

  • 2301 szt. w 2024 r.
  • 1821 szt. w 2023 r.
  • 1140 szt. w 2022 r.
  • 1362 szt. w 2021 r.
  • 1498 szt. w 2020 r.

Taki wynik oznaczałby bezpośrednie zbliżenie do poziomu sprzed pandemii: 2479 szt. z 2019 roku i 2755 szt. z rekordowego 2018 roku. I właśnie tam mierzy dziś polski rynek – w stronę pełnej odbudowy i rywalizacji z najlepszymi wynikami ostatniej dekady. Da nam to dobry podkład pod spodziewany boom w latach 2026 i 2027.

Więcej w tabelach poniżej oraz w zakładce pojazdy użytkowe.

Metoda sortowania:
Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2014 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.