CZERWIEC 2025r..

W czerwcu 2025 roku w Polsce zarejestrowano 204 fabrycznie nowe autobusy , co oznacza spadek o 29 sztuk względem czerwca 2024 roku, czyli 12,5% mniej r/r . Wynik ten był także słabszy od majowego ,
który przyniósł 256 rejestracji – to różnica 52 sztuk i spadek o 20,3% m/m .

W całym pierwszym półroczu 2025 r. zarejestrowano 1200 nowych autobusów , co daje wzrost o 93 pojazdy względem analogicznego okresu roku ubiegłego (+8,4% r/r ). Jednak to nie czerwiec odpowiada za ten wzrost. Decydujące były wyniki ze stycznia i maja, które zrównoważyły słabsze miesiące – w tym lutowy regres
i przeciętne rezultaty z marca, kwietnia i czerwca.

Mimo wahnięć, rynek autobusów wyraźnie wychodzi z dołka. Widać stopniowe przejście od umiarkowanych różnic rok do roku w stronę wyraźniejszego ożywienia. Jeśli ta dynamika się utrzyma, druga połowa roku może przynieść efektowny finisz , a cały 2025 rok zamknąć się wynikiem przekraczającym poziom wszystkich lat
po pandemii.

Przy obecnej średniej 200 rejestracji miesięcznie , Polska może w tym roku przekroczyć próg 2400 nowych autobusów . To więcej niż:

  • 2302 szt. w 2024 r.
  • 1821 szt. w 2023 r.
  • 1140 szt. w 2022 r.
  • 1362 szt. w 2021 r.
  • 1498 szt. w 2020 r.

Taki wynik oznaczałby bezpośrednie zbliżenie do poziomu sprzed pandemii: 2479 szt. w 2019 roku i 2755 szt. w rekordowym 2018 roku. I właśnie tam mierzy dziś branża – w stronę pełnej odbudowy i rywalizacji
z najlepszymi wynikami ostatniej dekady.

Więcej w tabelach poniżej oraz w zakładce pojazdy użytkowe.

Metoda sortowania:
Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2014 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.