Kampania „Równi na drodze”

„Równi na drodze” to przykład kampanii realizowanej przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, której przekaz jest zawsze aktualny.

Celem kampanii jest propagowanie pozytywnych zachowań wśród wszystkich kierowców oraz zachęcenie do respektowania ogólnych zasad ruchu drogowego.

Organizatorom zależało na poprawie bezpieczeństwa poprzez zwiększenie u kierowców samochodów świadomości obecności motocykli w ruchu drogowym, popularyzację nawyków poprawiających bezpieczeństwo motocyklistów takich jak np. patrzenie w lusterka czy nie otwieranie drzwi w korkach, a także zbudowanie wśród motocyklistów odpowiedzialności za koegzystencję w ruchu drogowym z innymi pojazdami przekonania o konieczności przestrzegania przepisów.

Billboardy promujące kampanię pojawiły się w największych miastach Polski oraz na autobusach komunikacji miejskiej.

Partnerem wspierającym była Fundacja „Jednym Śladem”, która w swoich działaniach promuje pozytywny wizerunek motocyklistów, zachęca do zmiany zachowań oraz integracji wszystkich użytkowników dróg, w ramach podnoszenia bezpieczeństwa i redukcji liczby wypadków.

Kampanię wsparli:
•    Krzysztof Hołowczyc – kierowca rajdowy
•    Adam Badziak – motocyklista
•    Odeta Moro – Figurska – miłośniczka motocykli
•    Beata Sadowska – miłośniczka motocykli

Kampania miała swoją stronę internetową www.rowninadrodze.pl oraz fanpage na Facebooku, gdzie na bieżąco zamieszczano ciekawostki i informacje o wszystkich wydarzeniach z nią związanych.
Honorowy patronat nad Kampanią objęła Komenda Główna Policji.