Sierpień 2019r.

W sierpniu br. zarejestrowano 1532 pojazdy użytkowe pow. 3,5t, to mniej o 31,9% niż rok wcześniej. Był to już drugi miesiąc od początku 2019 roku ze spadkiem. Rezultat poprzedniego i ostatniego miesiąca jest dowodem na to, że zmiany legislacyjne wpływają na tempo rejestracji ale również inne czynniki kształtują rynek. Wprowadzenie od połowy czerwca br. wymogu zainstalowania tachografów cyfrowych przed rejestracją, spowodowało załamanie na rynku pojazdów użytkowych. Obok ponownego, głębokiego spadku rok do roku obserwujemy wyhamowanie miesiąc do miesiąca. Po lipcowym 53% spadku w stosunku do czerwca br. w ostatnim miesiącu nastąpił dalszy 13% spadek w stosunku do lipca.

Od początku roku przybyło 21 616 nowych pojazdów o DMC pow. 3,5t i jest to więcej o 3,2% niż w tym samym czasie ub.r. W grupie samochodów ciężarowych wzrost w skali roku wyniósł 3,5% do 19 809 szt. a wśród autobusów nieznacznie obniżył się o 0,3%.

Nowe samochody ciężarowe o DMC >3,5t

W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5t w sierpniu 2019r. zarejestrowano 1 369 szt. Wysoki, dwucyfrowy spadek w porównaniu do analogicznego miesiąca sprzed roku (-32,4 % r/r; -657 szt.), był spowodowany niższymi rejestracjami wśród zarówno kompletnych (lub skompletowanych) podwozi samochodów ciężarowych (415 szt.; -25,2 % r/r nie licząc specjalnych, których przybyło 79 szt.; +36,2%), a przede wszystkim ciągników samochodowych (875 szt; -38,5% r/r). We wszystkich  grupach składowych z wyjątkiem podwozi specjalnych , odnotowaliśmy również spadek w porównaniu z wynikami z lipca br. (w zagregowanej grupie –17,3% m/m; -287 szt.)

Więcej informacji w raportach poniżej:

Metoda sortowania: