Lipiec 2019r.

W pierwszych rejestracjach całej grupy pojazdów użytkowych pow. 3,5t tempo wzrostu zahamowało się, spadek w lipcu br. wyniósł 20%. Był to pierwszy miesiąc od początku 2019 roku z wynikiem niższym niż rok wcześniej. Łącznie przybyło tylko 1 762 szt. Rezultat ostatniego miesiąca jest dowodem na to, jak zmiany legislacyjne wpływają na tempo rejestracji. Po dwóch miesiącach dwucyfrowego wzrostu pojazdów użytkowych, związanego z wprowadzeniem od połowy czerwca br. wymogu przy rejestracji tachografów cyfrowych, przyszło wyrównanie i nastąpił głęboki spadek.

Od początku roku przybyło 20 084 nowe pojazdy o DMC pow. 3,5t i jest to więcej o 7,4% niż w tym samym czasie ub.r. W grupie samochodów ciężarowych wzrost w skali roku wyniósł 7,7% do 18 440 szt. a wśród autobusów,  rezultaty lipca mocno osłabiły tempo wzrostu i rynek wzrósł już tylko o 3,5% do poziomu 1 644 szt. - wobec 8,1% osiągniętego w pierwszym półroczu.

Nowe samochody ciężarowe o DMC >3,5t

W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5t w lipcu 2019r. zarejestrowano 1 656 szt. Wysoki, dwucyfrowy spadek w porównaniu do analogicznego miesiąca sprzed roku (-18,7% r/r; -381 szt.), był spowodowany niższymi rejestracjami wśród zarówno kompletnych (lub skompletowanych) podwozi samochodów ciężarowych (459 szt.; -17% r/r nie licząc specjalnych, których przybyło 51 szt.; -3,8%), jak i ciągników samochodowych (1 146szt.; -19,9% r/r). We wszystkich  grupach składowych odnotowaliśmy również spadek w porównaniu z wynikami z czerwca br. (w zagregowanej grupie - 50% m/m; -1 654 szt.) 

Więcej informacji w raportach poniżej:

Metoda sortowania: