LISTOPAD 2024r.

Rejestracje w całej grupie nowych przyczep i naczep wszystkich rodzajów, w ostatnim miesiącu osiągnęły łącznie 5 564 sztuki, czyli 737 szt. mniej niż rok temu (-11,7%). To powrót do spadków trwających do sierpnia br., jednorazowym wzroście w kwietniu i stabilizacji we wrześniu i październiku br. O tym, że ogólny wynik rynku zanotował spadek zadecydowały naczepy. Największe spadki dalej obserwujemy w grupie naczep ciężarowych, a dotyczą one głownie naczep skrzyniowych, platformowych i furgonów – czyli wykorzystywanych w dalekobieżnym transporcie towarów.

Grupa przyczep była prawie na poziomie listopada 2023r (+0,3% r/r), zarejestrowano 4 407 szt. W porównaniu z październikiem br. rejestracje w grupie obniżyły się o 18,6% (-1 010 szt.). W tej grupie wyróżniamy:

  • 2 961 przyczep lekkich (+5,5% r/r), które wzrosły podobnie jak w okresie luty-kwiecień oraz czerwiec-październik i spadkach w styczniu, maju br. oraz w całym 2023r i 2022r.
  • 981 przyczep ciężarowych (-7,9% r/r). Ta grupa powróciła do spadków z marca br. oraz całego 2023r po wzrostach w okresie kwiecień-październik br.
  • 335 przyczep ciężarowych rolniczych (-3,7%), które obniżyły rejestracje. Trend ten trwa od maja 2022r. z jednorazowym wzrostem we wrześniu br.
  • 130 przyczep specjalnych (-25,7%).

Rynek naczep , które stanowią drugą zasadniczą siłę w zagregowanej grupie, zmniejszył się o 39,3%. Spadają już szesnasty miesiąc z rzędu. W listopadzie zarejestrowano 1 157 szt. W porównaniu z październikiem rynek naczep spadł (-11,7%; -153 szt.).

Więcej informacji w raportach poniżej:

Metoda sortowania: