CZERWIEC 2024r..

W czerwcu 2024 r. w Polsce zarejestrowano 233 fabrycznie nowe autobusy , czyli o 81 sztuk więcej niż przed rokiem (+53,3% r/r). Do tego jest to suma znacznie wyższa niż w maju, kiedy autobusowa sprzedaż osiągnęła poziom 164 szt. (+69 szt. / +42,1% m/m).

Tak wysoki wynik z czerwca pozwolił rynkowi po I połowie br. przekroczyć barierę 1000 sztuk rejestracji i osiągnąć dobry łączny wynik na poziomie 1107 (+377 szt. / +51,6% /r). Utrzymująca się sprzedaż na poziomie średnio 185 sztuk miesięcznie to dobry prognostyk na przyszłość, natomiast trzeba sobie zdawać sprawę, że kwietniowe, majowe i czerwcowe przyspieszenie jest zasługą przede wszystkim gigantycznego wzrostu w kategorii minibusów (+378 szt./+160,2% r/r), przy jednoczesnym dużym spadku w autobusach miejskich (-109 szt. / -34,6% r/r.) W tej sytuacji zaczyna nam się robić rynek dwóch prędkości, gdzie brylują minibusy, natomiast zdecydowanie wolniej sprzedają się autobusy powyżej 8 ton DMC, co oznacza jednocześnie mniejszą wartość całego rynku. Do tego MINI wzrost dotyczy głównie marki Ford, czyli pojazdów najtańszych na rynku i do tego produkowanych poza granicami naszego kraju.

Więcej w tabelach poniżej oraz w zakładce pojazdy użytkowe.

Metoda sortowania: