05_Grupa Volkswagen od początku roku niezmiennie największym reklamodawcą.

Grupa Volkswagen zachowała wiodącą pozycję wśród największych reklamodawców w branży (samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe) z nieznacznym spadkiem (-6,3%) w stosunku do kwietnia 2018 roku. Na dwóch kolejnych pozycjach uplasowały się Toyota Motor Poland ze wzrostem wydatków o 51,8% oraz FCA Poland z wynikiem + 43,7% rok do roku. Rekordowy wynik, jeśli chodzi o wzrost wydatków rok do roku, po raz kolejny należy do British Automotive Polska – to kolejny miesiąc wzrostu, a w przypadku kwietnia o 174,9%. Dzięki temu wynikowi British Automotive znalazł się na 9 lokacie pod względem wydatków w pierwszym miesiącu Q2 - aż 98,3% wydatków tego reklamodawcy związane było z promocją modelu Range Rover Evoque. Nieco mniej imponujący, lecz wciąż znaczący skok odnotowała Mazda Motor Poland (+71,2%), oraz Nissan (+70%). Jedynym reklamodawcą w Top 10, który odnotował spadek wydatków (poza Grupą Volkswagen), był Opel (-17,3%).

tab1. Top 10 reklamodawców w kwietniu 2019 roku pod względem wydatków reklamowych

W kwietniu (czyli po, lub w niektórych przypadkach, pod koniec okresu wyprzedaży rocznika) w rankingu największych marek pod względem wydatków reklamowych znalazły się kolejno: Volkswagen (wzrost o 8%), Toyota (wzrost o 55,9%) oraz Mazda (71,2% - tutaj 96,8% wydatków zostało przeznaczone na promocję modelu Mazda 3). Pozostałe marki VGP, czyli Seat oraz Skoda, zajęły miejsca 6. i 8., przy czym Seat odnotował wzrost o 43,8%, zaś Skoda spadek o 21,1%. Spośród 10 wymienionych poniżej marek największy skok odnotowała BMW (239,2% ) – większość budżetu tej marki pochłonęła komunikacja dla SUVów - modele X (71,2%).

tab 2. Top 10 marek w kwietniu 2019 roku pod względem wydatków reklamowych

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:

Remigiusz Salamon, Key Account Manager, Kantar, Media Division

remigiusz.salamon@kantarmedia.com