09_W sierpniu niewielki spadek wydatków na reklamę

Importerzy w Polsce wciąż borykają się z problemem niedoboru aut na stocku choć z drugiej strony powoduje to, że dostępne samochody cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. W związku z brakiem problemu ze sprzedażą marki często ograniczają koszty związane z wydatkami na reklamę. W sierpniu w kategorii Samochody (osobowe, dostawcze, ciężarowe) wydatki spadły o 6,8% w porównaniu do zeszłego roku. Na pozycji lidera utrzymał się Volkswagen Group Polska, który zanotował wzrost wydatków o 27,7%. Na drugim miejscu uplasował się Hyundai Motor Poland ze wzrostem o 62,5%. Na trzeciej lokacie znalazła się Toyota Motor Poland z okrojonym budżetem o 38,2%.  Czwarte miejsce dla BMW Polska ze wzrostem aż o 242,1%, a piąte miejsce dla Suzuki Motor Poland ze wzrostem o 46,1%.

W rankingu marek liderem został Hyundai, który wsparł grupę modeli. Drugie miejsce na podium zajęła Skoda z wysokim budżetem na model Enyaq iV. Na trzecim miejscu uplasowało się BMW wspierając przede wszystkim model iX. Na czwartym miejscu uplasowała się Toyota ze wsparciem dla grupy modeli. Piąte miejsce dla Audi z wysokim budżetem na model A6.

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:

Remigiusz Salamon, Key Account Manager, Kantar, Media Division remigiusz.salamon@kantar.com