09_Liczba miesiąca: Niemal dwie trzecie aktywnych kierowców w Polsce postrzega samochód elektryczny jako rozwiązanie obecne tu i teraz. EV wchodzi do mainstreamu w percepcji konsumentów.

W 2017 roku pierwsze egzemplarze Tesli 3 trafiły w USA do odbiorców. Auto było zapowiadane jako pierwsze EV dostępne dla szerokiego grona konsumentów. Od tego czasu minęło 5 lat i na rynku uznani producenci uzupełnili swoją gamę modelową o nowe pojazdy elektryczne. Premiery nowych modeli oraz ogólny szum medialny związany z elektromobilnością znajduje swoje odzwierciedlenie w percepcji pojazdów elektrycznych wśród kierowców w naszym kraju.

Jak okazuje się z badań realizowanych przez agencję Minds & Roses większość aktywnych kierowców w Polsce jest zdania, że EV jest już mainstreamem rynkowym – ma na to wpływ przede wszystkie komunikacja marek oraz szeroko komentowane w mediach kwestie związane z elektromobilością, czy plany budowy fabryki polskich samochodów elektrycznych. Co ciekawe, w tym samym czasie ponad trzy czwarte (76%) kierowców nie zna nikogo kto miałby auto elektryczne. Wracając do percepcji EV, tylko co dziesiąty kierowca wciąż myśli o samochodach elektrycznych w kategorii odległej pieśni przyszłości. Percepcja 31% kierujących jest taka, że samochody na prąd to innowacja na czasie, czyli rozwiązanie choć już czasami spotykane to dopiero upowszechniające się.