Wydatki na reklamę w okresie 01-02.2022

W pierwszych dwóch miesiącach 2022 roku rynek reklamowy zmalał o prawie 43%. Wydatki na reklamę w okresie 01-02.2022 w kategorii Samochody (osobowe, dostawcze, ciężarowe) zmalały aż o prawie 43% w porównaniu do zeszłego roku. Liderem został Volkswagen Group Polska, a Grupa zmniejszyła zaangażowanie w reklamę o niemal połowę. Druga lokata przypadła Toyota Motor Poland, która zmniejszyła budżet o ponad 36%. Na trzeciej lokacie znalazło się Suzuki Motor Poland, które zanotowało duży wzrost wydatków o niemal 314%. Na czwartym miejscu Renault Polska z mniejszym budżetem o 37,5%. Piąte miejsce w rankingu dla Peugeot Polska ze wzrostem o ponad 60%. (tab.1)

W rankingu marek pierwsze miejsce zajęła grupa Lexus Toyota, wspierająca wspólną reklamę. Na drugim miejscu uplasowało się Suzuki, które niemal całym budżetem wsparło grupę modeli. Najniższe miejsce na podium zajęła Skoda, która podzieliła wsparcie na model Fabia IV oraz Enyaq iV. Czwarte miejsce przypadło marce Peugeot, która najwięcej wydała na model 308, a na miejscu piątym uplasował się Hyundai z top wsparciem dla modelu Tucson. (tab.2)

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu: Remigiusz Salamon, Key Account Manager, Kantar, Media Division remigiusz.salamon@kantar.com