06_W maju kontynuacja spadkowego trendu wydatków na reklamę

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie wciąż boryka się ze spadkiem rejestracji nowych pojazdów osobowych. W Polsce od początku roku do maja rejestracje spadły o 13,1% zaś w Europie o 13,7%. Nieuchronnie powoduje to, że producenci szukają oszczędności co też przekłada się na kolejne spadki budżetów marketingowych. Wydatki na reklamę w maju w kategorii Samochody (osobowe, dostawcze, ciężarowe) spadły o 31,2% w porównaniu do maja zeszłego roku. Nowym liderem została Toyota Motor Poland, która zwiększyła wydatki o ponad 11% w porównaniu do maja zeszłego roku. Druga lokata ponownie dla Volkswagen Group Polska, który zmniejszył zaangażowanie o ponad 54%. Na trzecim miejscu znalazł się Renault Polska z większym budżetem o 17,4%. Czwarte miejsce przypadło FCA Poland ze wzrostem aż o 275,2%. Piąte miejsce zajął Stellantis Polska.

W rankingu marek liderem została Toyota z większościowym budżetem dla modelu Aygo X. Drugie miejsce zajął Renault z niemal całym budżetem dla modelu Captur. Na trzecim miejscu uplasował się Fiat wspierając przede wszystkim model 500 oraz Scudo. Czwarte miejsce dla marki Volkswagen z najmocniejszym wsparciem dla modelu T-ROC, a piąte dla marki Lexus na czele z modelem RX

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu: Remigiusz Salamon, Key Account Manager, Kantar, Media Division remigiusz.salamon@kantar.com