Inteligentna szyba Samsung w skuterach Yamaha Tricity
Z platformy cyfrowej Samsung „Mixed Talents” pochodzi rewolucyjna koncepcja inteligentnej szyby do skuterów, która oferuje rozwiązanie sprawdzające się w sytuacjach rozproszonej uwagi kierowcy.
Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego jako członek ACEM (Stowarzyszenia Europejskich Producentów Motocykli) reprezentuje interesy motocyklowych firm członkowskich na arenie międzynarodowej, uczestniczy w konferencjach i debatach organizowanych na szczeblu unijnym oraz angażuje się w prowadzone kampanie społeczno-edukacyjne.
Z platformy cyfrowej Samsung „Mixed Talents” pochodzi rewolucyjna koncepcja inteligentnej szyby do skuterów, która oferuje rozwiązanie sprawdzające się w sytuacjach rozproszonej uwagi kierowcy.
Yamaha od lat włącza się w działania promujące bezpieczeństwo na drogach. Jednym z przykładów takiej działalności jest specjalny Program Opieki Nad Klientem na Pojazd 125 „5 Kroków Yamaha”. Program ten powstał już półtora roku temu w odpowiedzi na nowe przepisy, umożliwiające kierowcom posiadającym samochodowe prawo jazdy prowadzenie jednośladów klasy 125 cm3.
W ramach inicjatywy „Wioząc życie”, realizowanej w ramach projektu Fundacji Jednym Śladem (FJŚ), powstał pomysł stworzenia motocyklowego ambulansu. Jednośladem do zadań specjalnych została Yamaha XT660Z Ténéré, przekazana przez firmę Yamaha Motor Polska. Na warszawskie ulice wyjechała w 2014 roku i do dziś dzielnie pełni służbę w barwach fundacji.
BMW Motorrad wprowadza dynamiczne światło stopu DBL. ABS Pro z Dynamic Brake Light od rocznika 2016 dostępny dla 6 modeli. Dynamic Brake Light (Dynamiczne Światło Stopu, DBL) to element strategii „Safety 360°”, który ma za zadanie jeszcze skuteczniej informować innych użytkowników dróg, że motocykl przed nimi hamuje.
MOTOSERCE nie jest organizacją, ani stowarzyszeniem. Jest Ideą wynikającą z potrzeby serca i z chęci działania. Głównymi organizatorami są wyłącznie kluby zrzeszone przy Kongresie Polskich Klubów Motocyklowych. Od kilku lat również Fundacja Jednym Śladem jest współorganizatorem warszawskiej edycji akcji MOTOSERCE.
Yamaha Motor Co., BMW Motorrad i Honda Motor Co. nawiązały współpracę w zakresie poszerzenia aplikacji C-ITS (inteligentnych systemów komunikacji) o jednoślady. Inicjatywa będzie nosiła nazwę Connected Motorcycle Consortium. Zgodnie porozumieniem podpisanym w 2014 roku przez wszystkich członków Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Motocykli ACEM (www.acem.eu) zasady C-ITS będą sukcesywnie wdrażane od 2020 roku. W celu przyspieszenia procesu trzej producenci jednośladów rozpoczynają współpracę w zakresie C-ITS już dzisiaj.
„Równi na drodze” to przykład kampanii realizowanej przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, której przekaz jest zawsze aktualny.
Celem kampanii jest propagowanie pozytywnych zachowań wśród wszystkich kierowców oraz zachęcenie do respektowania ogólnych zasad ruchu drogowego.
BMW Group Polska prowadzi akcję na rzecz przełamywania strachu przed udzielaniem pierwszej pomocy.