11_Grupa BMW kilkukrotnie zwiększyła wydatki na reklamę w październiku

Na pierwszym miejscu w zestawieniu największych reklamodawców w mediach tradycyjnych dla branży Samochody (osobowe, dostawcze, ciężarowe) bez zmian. W październiku po raz kolejny liderem była Volkswagen Group Polska, a najprężniej promowane przez nią marki (Volkswagen, Skoda i Audi) pochłonęły większość z ponad 49-milionowego budżetu. Znaczący skok nakładów finansowych na promocję w stosunku do października roku 2018 odnotowała grupa BMW (zmiana o 318%). Fakt ten związany był z kampanią reklamową modeli BMW z serii 1., na którą przeznaczono ponad 1/3 wydatków grupy. W pierwszej dziesiątce reklamodawców spadek (o nieco ponad połowę) odnotował jedynie Opel Polska, wydatki pozostałych grup wzrosły znacząco (najbardziej dla Volvo Car Polska i Renault Polska) lub też utrzymały się na zbliżonym poziomie do analogicznego okresu w roku poprzednim (FCA Poland).

Najbardziej aktywnym reklamowo brandem października 2019 roku okazał się Renault, a znacząca większość jego wydatków dotyczyła promocji modelu Clio. Wysokie miejsca w zestawieniu przypadły także takim markom jak Hyundai (wzrost o 33,4%), Mercedes-Benz (23,6%), Toyota (72,6%) czy Mazda (57,4%) – znacząca pozycja tej ostatniej w niemal 100% wynikała z kampanii reklamowej Mazdy CX-30.

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:

Remigiusz Salamon, Key Account Manager, Kantar, Media Division

remigiusz.salamon@kantar.com