09_10_Najwięksi reklamodawcy automotive we wrześniu

Jesienna ofensywa reklamowa British Automotive Polska.

Największym reklamodawcą we wrześniu tego roku w kategorii Samochody (osobowe, dostawcze, ciężarowe) w tradycyjnych mediach był Volkswagen Group Polska, a grupa zwiększyła wydatki o niemal 22% w porównaniu do maja zeszłego roku i utrzymała pierwsze miejsce. W Grupie znacznie wzrosły wydatki na Skodę (wzrost o 114,8%). Na drugiej lokacie znalazł się Renault Polska (wzrost wydatków o 42,6%) z wysokim budżetem dla modelu Megane. Na trzecim miejscu uplasowała się Toyota, która zwiększyła wydatki (wzrost o 44,1%) z największym budżetem w grupie dla modelu Corolla oraz Lexus NX. Kolejne miejsce w rankingu top 5 zajmują odpowiednio Mazda (wzrost wydatków o 3,1% z największymi wydatkami w grupie dla modelu CX-30) oraz Ford ze spadkiem wydatków o 42% (z wysokim budżetem dla modelu Kuga). Uwagę zwraca bardzo duży wzrost wydatków rok do roku marki Land Rover (wzrost o prawie 680%).

Tab. 1 Top 10 reklamodawców we wrześniu 2019 roku

.

Do pierwszej trójki marek z rekordowymi wydatkami we wrześniu 2019 zaliczyły się Skoda, Mazda i Renault. Największy spadek wydatków w top10 zanotowała marka Volkswagen (spadek o prawie 46%).

Tab. 2   Top 10 marek we wrześniu 2019 

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu: Remigiusz Salamon, Key Account Manager, Kantar, Media Division

remigiusz.salamon@kantar.com