09_10_Konsekwencje zmian klimatycznych dla biznesu: Raport Ziemianie Atakują w prezencie

Jako niezależny instytut monitorujący nastroje społeczne i trendy rynkowe, na co dzień pomagamy naszym Klientom (firmom i instytucjom) w podejmowaniu dobrych decyzji.

Teraz, obserwując zarówno dyskusję w świecie nauki, jak i narastający niepokój społeczny, postanowiliśmy opracować raport przygotowujący decydentów na działania w kontekście zmian środowiskowych (główne zmiany to emisja CO2 i globalne ocieplenie oraz erozja ekosystemów). Zrobiliśmy to sami, gdyż briefy, które otrzymujemy od firm i instytucji, rzadko dotyczą dłuższej perspektywy czasowej. Zrobiliśmy to dobrze, gruntownie przyglądając się problemowi.

Wiemy już, że:

1)      Świat nauki jest zgodny: znaleźliśmy się w przededniu kryzysu klimatycznego, a jego skala (i m.in. wpływ na możliwość prowadzenia biznesu w przyszłości) zależy od decyzji przywódców państwa liderów biznesu i zachowań społeczeństw / konsumentów,

2)      72% dorosłych Polaków uważa, że stan, w jakim znalazła się Ziemia jest poważny i wymaga natychmiastowych działań*,

3)      9 na 10 osób uważa, że działania człowieka zagrażają środowisku*,

4)      Społeczeństwo i konsumenci oczekują, że przywódcy (politycy i biznes) wskażą ścieżki postępowania w zaistniałej sytuacji*.

Wiemy, że przy ważnych decyzjach potrzebna jest rzetelna wiedza. Zapraszamy do korzystania z raportu bezpłatnie na stronie www.ziemianieatakuja.pl

Chcemy podkreślić, że Kantar Polska, jako niezależny instytut badawczy, nie zajmuje stanowiska w kontekście konieczności przeciwdziałania skutkom zmian klimatycznych, a dostarcza„fotografię” rzeczywistości. Dajemy od siebie to, co potrafimy robić dobrze: rzetelną wiedzę o rynku i społeczeństwie oraz rekomendacje.

Wracamy prosto z centrum Warszawy, gdzie przy stacji metra Centrum odsłoniliśmy dla dziennikarzy mural poświęcony temu raportowi. Ten raport to prezent dla Państwa i bezzwłocznie udostępniamy go Państwu.

Jeśli macie Państwo pytania lub chcielibyście umówić się na spotkanie, prosimy o kontakt: kuba.antoszewski@kantar.com

 

*) badanie CAWI na próbie 4004 Polaków  wieku 18-65 lat, lipiec-sierpień 2019