06_Podsumowanie majowych wydatków na reklamę

Tradycyjnie największym reklamodawcą w maju tego roku (samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe) w tradycyjnych mediach była Grupa Volkswagen. Nie dość, że VGP była największym reklamodawcą w branży, to jeszcze znacznie zwiększyła wydatki o ponad 30% w porównaniu do maja zeszłego roku. W Grupie istotnie wzrosły wydatki na komunikację marek SEAT (wzrost o 105,7%) oraz Skoda (wzrost o 61,4%). Na drugim miejscu uplasowała się Toyota, która zwiększyła wydatki reklamowe w maju o 54,1% w porównaniu do danych sprzed roku. Największe budżety komunikacyjne TMP przeznaczyła dla modeli Corolla oraz Camry. Na trzeciej lokacie znalazło się Renault Polska (wzrost wydatków o 38,8%) z wysokim budżetem dla modelu Captur. Kolejne miejsce w rankingu top 5 zajmują odpowiednio Hyundai (wzrost wydatków o 36,4% z największymi wydatkami w grupie dla modelu Tucson) oraz Nissan ze wzrostem wydatków o 30,4% (z wysokim budżetem dla modelu Qashqai). Uwagę zwraca mocny wzrost wydatków rok do roku marki Peugeot (wzrost o ponad 160%).

Do pierwszej trójki marek z rekordowymi wydatkami w maju 2019 zaliczyły się Volkswagen (z niemal niezmiennym budżetem) oraz Toyota i Skoda (obie ze znacznym wzrostem wydatków reklamowych). Natomiast spadek zanotował Ford, który w maju niemal cały budżet przeznaczył na promocję modelu Kuga.

 

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:
Remigiusz Salamon, Key Account Manager, Kantar, Media Division
remigiusz.salamon@kantarmedia.com