02_Największy reklamodawca branży zwiększył wydatki o ponad 36% w porównaniu do stycznia ub.r.

W okresie wyprzedaży Citroen zwiększa wydatki na reklamę i wskakuje do TOP5.

Volkswagen Group Polska, największy reklamodawca branży, zwiększył wydatki o ponad 36% w porównaniu do stycznia zeszłego roku. W Grupie najbardziej wzrosły wydatki na markę Skoda (wzrost o 123,7%). Na drugim miejscu uplasował się koncern FCA Poland, który utrzymał wydatki na tym samym poziomie co w ubiegłym roku. Tym razem na początku roku największy budżet w grupie FCA przeznaczony był dla modelu Tipo oraz marki Jeep. Na trzeciej lokacie znalazła się Toyota Motor Poland (z największymi budżetami dla modelu Toyota CH-R i Lexusa), która zwiększyła wydatki o 23,8%. Kolejne miejsce w rankingu top 5 zajmuje Opel (wzrost wydatków o 118,4% z największymi wydatkami dla modelu Astra V oraz samochodów dostawczych). Top 5 zamyka marka Citroen, której wydatki wzrosły aż o prawie 200%, a ponad 60% budżetu zostało przeznaczone na reklamę modelu C5 Aircross

 

W rankingu marek liderem została Skoda, a drugie miejsce utrzymał Volkswagen. Za markami ze stajni VWGP uplasował się Opel, który w styczniu ubiegłego roku był poza Top10. Czwarte miejsce przypadło marce Fiat, która rok temu była liderem w tej klasyfikacji. Fiat jako jedyna marka z Top10 zmniejszyła budżet (mimo i tak wysokich nakładów w ramach całego FCA). Piąte miejsce przypadło marce Toyota

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:

Remigiusz Salamon, Key Account Manager, Kantar, Media Division

remigiusz.salamon@kantar.com