Lipiec 2016r.

Lato schłodziło rejestracje w grupie nowych pojazdów użytkowych pow. 3,5t. Jedynie dzięki wysokiej dynamice w grupie autobusów lipiec br. w całej grupie zakończył się na poziomie wyższym o 8,5% niż rok wcześniej. Łącznie zarejestrowano 2007 pojazdów, czyli mniej o 660 szt. (-24,7%) niż w czerwcu. W ostatnim miesiącu role odwróciły się i to autobusy zdeterminowały wyniki grupy średnich i ciężkich pojazdów użytkowych. Zarejestrowano ich 261 szt. i tempo wzrostu wyniosło +190% r/r (+171szt.). W porównaniu do czerwca br. przybyło ich więcej o 65,2% (+103szt.). W grupie samochodów ciężarowych pow. 3,5t lipiec br. zakończył się na minusie
(-0,7% r/r), po raz pierwszy od lutego ub.r. Liczba nowych rejestracji wyniosła tu 1 746szt. i była mniejsza niż w czerwcu o 30,4% (-763szt.).

Od początku roku użytkownicy odebrali 16 199 nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5t. Wzrost w skali roku jest nadal bardzo wysoki i wynosi 25,1%.

W grupie używanych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5t sprowadzanych do Polski z zagranicy, w lipcu br. przybyło 2 187 szt. Przełożyło się to na spadek ich liczby o 6,9% r/r i 21,8% m/m.

Nowe samochody ciężarowe o DMC >3,5t

W lipcu 2016r zarejestrowano 1 746 nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5t. Po raz pierwszy od lutego ub.r. ostatni miesiąc zakończył się spadkiem. Wyniósł on zaledwie -0,7% (-13szt.). Ciągniki siodłowe, które dyktują tempo rozwoju całej grupy, podobnie jak w ubiegłym roku w lipcu przyhamowały  ale i tak utrzymały wzrost (+6,6%; +82 szt.). W ostatnim miesiącu wydano ich 1 331, czyli mniej o 679 szt. niż w czerwcu (-33,8%).

Od początku roku zarejestrowano 14 996 szt. (+25,5%) nowych samochodów ciężarowych. Wśród nich było 12 028 ciągników (+31,2%), które stanowią zasadniczą część łącznie średnich i ciężkich pojazdów (80% udz.), i zwłaszcza tych najcięższych o DMC od 16t. (86,4% udz.).

Więcej informacji w raportach poniżej:

Metoda sortowania: