Kwiecień 2016r.

W kwietniu 2016r w grupie nowych pojazdów użytkowych pow. 3,5t został utrzymany wysoki wzrost. Ostatni miesiąc zakończył się na poziomie wyższym niż rok wcześniej o 26,3%. W centralnej ewidencji pojazdów przybyło 2 491 takich pojazdów.Tym razem tylko sprzedaż samochodów ciężarowych zadecydowała o nadwyżce łącznego rezultatu nad wynikiem z kwietnia ub. roku. Wśród nich odnotowaliśmy 29,7% tempo wzrostu, co przełożyło się na wydanie klientom 2 339 szt. Wśród autobusów po sześciu miesiącach wzrostów, wystąpił pierwszy spadek (-10%). Zarejestrowano 152 szt. Dało to rezultat o ok. 10% wyższy niż wypracowany średnio w kwietniu w ciągu ostatnich 10 lat.

Od początku roku użytkownicy odebrali 9 300 nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5t. wzrost w skali roku wyniósł 35,1%.

W grupie używanych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5t sprowadzanych do Polski z zagranicy, w kwietniu br. przybyło 3 203 szt. i oznacza to wzrost ich ilości o 10,8%. W całej grupie wyróżniliśmy 2 832 samochody ciężarowe (+11,8% r/r) i 371 autobusów (+3,1% r/r). Od początku roku w rejestrach centralnej ewidencji przybyło razem 11,1 tys. używanych pojazdów (+1,8%). W tym 9,9 tys. ciężarówek i 1,2 tys. autobusów. Razem przewyższyły one liczebność nowych pojazdów zarejestrowanych w tym samym czasie o blisko 20%.

Nowe samochody ciężarowe o DMC >3,5t

W kwietniu 2016r zarejestrowano 2 339 nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5t., co reprezentowało zwiększenie rynku o 29,7%. Popularnością cieszą się nowoczesne ciągniki samochodowe, których wydano 1 824 szt.  czyli o 34% więcej niż rok wcześniej i mniej o 10% w porównaniu z marcem. Ich udział w całej grupie wzrósł o 2,4 pkt. proc do 78% w porównaniu z sytuacją z kwietnia ub.r. Średnio w całym ubiegłym roku ciągniki stanowiły blisko 76% a w przedkryzysowych latach 2007 – 2008, 62% - 51%. Widać, że struktura sprzedaży samochodów ciężarowych zmienia się i coraz większą część zajmują ciągniki, które są podstawą i świadectwem rozwoju przewozów międzynarodowych wykonywanych przez polskich przewoźników. Dokłada się do tego ich zainteresowanie wymianą posiadanego przez nich taboru na spełniający normy Euro VI, który jest już sprawdzony i bardziej ekonomiczny w eksploatacji niż wcześniejsze wersje pojazdów. Korzystniej też dla pojazdów z normą Euro VI zaczęły wypadać opłaty myta w Europie.

Więcej informacji w raportach poniżej:

Metoda sortowania: