03_VW Group Polska największym reklamodawcą w okresie I-II 2019 w kategorii Samochody.

Volkswagen Group Polska największym reklamodawcą w okresie I-II 2019 w kategorii Samochody.

Największym reklamodawcą w dwóch pierwszych miesiącach tego roku w kategorii Samochody (osobowe, dostawcze, ciężarowe) w tradycyjnych mediach był Volkswagen Group Polska . Grupa zwiększyła wydatki o ponad 15% w porównaniu do okresu I-II.2018 i utrzymała pierwsze miejsce. W Grupie znacznie wzrosły wydatki przede wszystkim na Audi (wzrost 105,6%) oraz Skodę (wzrost o 86,7%). Drugie miejsce na reklamowym podium zajął FCA Poland (wzrost o 112,7%) z największym budżetem w grupie dla modelu Tipo oraz marki Jeep. Na trzeciej lokacie znalazła się Toyota Motor Poland (z budżetami dla Toyoty i Lexusa), która zmniejszyła wydatki o 17,7%. Kolejne miejsce w rankingu top 5 zajmują odpowiednio Hyundai Motor Poland ze wzrostem wydatków o 73,6% (z wysokim budżetem dla modelu Kona) oraz Renault Polska (wzrost wydatków o 65%) z największymi wydatkami w grupie dla modelu Kadjar.

W rankingu marek liderem wydatków została Skoda. Na drugim miejscu uplasował się Fiat, a podium zamyka Hyundai. Czwarte miejsce przypadło Toyocie, a top 5 zamyka marka Renault.

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu:

Remigiusz Salamon, Key Account Manager, Kantar Media

remigiusz.salamon@kantarmedia.com