02_19 Volkswagen Group Polska największym reklamodawcą 2018 roku w kategorii Samochody

Największym reklamodawcą 2018 roku w kategorii Samochody (osobowe, dostawcze, ciężarowe) w tradycyjnych mediach był Volkswagen Group Polska. Grupa utrzymała wydatki na zbliżonym poziomie do 2017 roku, kiedy również zajęła najwyższe miejsce. W Grupie niewiele spadły wydatki Skodzie oraz Volkswagenowi, a nieznacznie wzrosły Seatowi, Audi i Porsche. Drugie miejsce na reklamowym podium zajęła Toyota Motor Poland (z budżetami dla Toyoty i Lexusa), również utrzymując ubiegłoroczny rezultat. Na trzecią lokatę wskoczył Opel Poland, który w 2017 roku był na 15 miejscu. Ubiegłoroczne działania komunikacyjne Opla przy zwiększonym o  232% budżecie spowodowały wzrost w rankingu aż o 12 pozycji. Powodem tego był m. in. znaczny wzrost wydatków na modele Astra V, Corsa, Grandland X oraz Combo. Kolejne miejsce w rankingu top 5 zajmują odpowiednio Renault Polska (spadek wydatków o 4,9% z budżetami dla Renault i Dacii) oraz FCA Poland (wzrost wydatków o 23,2% z budżetami dla Fiata, Jeepa i Alfa Romeo).

W rankingu marek liderem wydatków została Skoda. Drugie miejsce, pomimo zmniejszenia wydatków rok do roku, zajął Volkswagen. Za markami ze stajni VWGP uplasował się Opel, wyprzedzając Toyotę.

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu: Remigiusz Salamon , Key Account Manager, Kantar Media remigiusz.salamon@kantarmedia.com